توصیه های تغذیه ای برای مبتلایان به آسم وآلرژی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #74242
    araghi
    مشارکت کننده

    1- برخي از واكنشهاي مربوط به بيماري آسم به افزودنيهاي غذايي مثل سولفيتها[1]، تارترازين (نوعي رنگ زرد افزودني) بنزوات سديم و ساليسيلاتهاي طبيعي[2] (تركيبات شبيه آسپرين كه در بسياري از غذاها يافت مي‌شود) مربوط است. يك پزشك يا متخصص آلرژي مي‌تواند به شما كمك كند كه به كداميك از مواد بالا حساسيت داريد.
    2- كمبود منيزيم اغلب در مبتلایان به آسم يافت مي‌شود. منيزيم مي‌تواند از اسپاسم ماهيچه‌ها جلوگيري كرده يا آنرا متوقف كند. بنا براين رژيم غذايي غني از منيزيم مي‌تواند براي مبتلايان به آسم مفيد باشد از منابع خوب منيزيم مغزها و غلات ، حبوبات، سبزيجات برگ سبز تيره، ماهي و گوشت قرمز مي‌باشند.
    3- كمبود سلنيوم به ميزان قابل توجهي مي‌تواند خطر آسم را افزايش دهد. سلنيوم به عنوان يك آنتي اكسيدان از تخريب سلولها، آسيب كروموزومها و سرطانها جلوگيري مي‌كند. از منابع عالي سلنيوم عبارتند از مغزهاي برزيلي، جگر، قلوه، نان تهيه شده از اردكامل، ماهي خال مخالي، جوانه گندم، سبوس‌ها، ماهي تن، پياز، گوجه فرنگي و كلم بروكلي.
    4- كمبود ويتامين B6 در بسياري از مبتلايان به آسم مشاهده شده است. كمبود اين ويتامين به اين دليل است كه داروهايي كه در بسياري از مبتلايان به آسم استفاده مي شود در جذب ويتامين B6 تداخل مي‌كنند. افزودن مكمل ويتامين B6 به رژيم غذايي بيماران وقوع حمله‌هاي آسمي را كاهش مي‌دهد. از منابع ويتامين B6 مي‌توان سيب زميني، غلات صبحانه، نان، گوشت قرمز، ماهي، تخم مرغ، انواع لوبياهاي پخته، موز، مغزها و دانه‌ها خصوصاً دانه آفتاب گردان را نام برد.
    5- به مقدار كافي از ميوه‌هاي تازه بخوريد تا ويتامين C كافي به دست آوريد. ويتامين C به عنوان يك آنتي اكسيدان و ضد التهاب قوي عمل مي‌كند. بنابراين فعاليت ضد التهابي اين ويتامين مي‌تواند علائم بيماري آسم را كاهش دهد.
    6- از كافئين، شكر، نمك و آب كلرينه شده پرهيز كنيد. به يادداشته باشيد كه بسياري از غذاهاي فرآوري شده محتوي نمك و يا شكر مي‌باشند.
    7- ويتامين B12 اگر به مقدار زياد دريافت شود مي‌تواند واكنشهاي مربوط به بيماري آسم را در كسانيكه به مواد غذايي حاوي سولفيتها حساسيت دارند، كاهش دهد. از منابع ويتامين B12 عبارتند از: تمام غذاهاي حيواني مثل گوشت، شير، فرآورده‌هاي لبني، ماهي، تخم مرغ و همچنين غذاهاي غني شده با اين ويتامين مثل غلات صبحانه، عصاره مخمر و بعضي از جلبكها مثل جلبك دريايي.
    8- اگر شما به مدت طولاني از كورتونها (قرصهاي استروئيدي) براي كنترل آسم استفاده مي‌كنيد، به منظور پيشگيري از اثرات جانبي اين داروها، مصرف نمك و مواد غذايي غني از نمك (سديم) را محدود كنيد و همچنين مقدار كلسترول و چربي دريافتي رژيم خود را كاهش دهيد. كورتونها باعث نگهداري نمك در بدن شده و چربي خون را بالا مي‌برند.
    9- افراديكه مبتلا به آسم هستند و در ضمن چاق نيز مي‌باشند، عملكرد ريه آنها هنگاميكه وزن خود راكاهش مي‌دهند، بهبود مي‌يابد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.