توصیه های برای حفظ سلامت روده باریک

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #73891
    marziyeh.a
    مشارکت کننده

    1- رژیم غذایی مناسب و سالم : متخصصان توصیه می کنند که از همه نوع مواد غذایی استفاده شود تا تمامی مواد مغذی به بدن فرد برسد. اما آنچه در این بین مهم است مصرف زیاد سبزیجات و میوه هاست که به دلیل داشتن فیبر در تسهیل حرکت مواد غذایی در روده باریک کمک می کند.

    همچنین مصرف بیش از حد مواد غذایی مانند برنج، ماکارونی، پیتزا و نان توصیه نمی شود، چون این گونه مواد سبب سفت شدن موادغذایی در روده باریک و عدم تسهیل حرکت آن در روده باریک می شود و مشکلات متعددی را برای روده باریک به وجود می آورد.

    2- مصرف زیاد آب و مایعات : آب نقش مهمی در پاکسازی مسیر روده باریک دارد و همچنین به تسهیل هضم مواد غذایی در روده باریک کمک می کند. سعی کنید حداقل 8 لیوان در روز آب مصرف کنید.

    3- انجام فعالیت ورزشی : فعالیت ورزشی علاوه بر تناسب اندام، عملکرد اندام های بدن را نیز بهبود می بخشد. همچنین اگر مشکلاتی مانند انسداد روده باریک وجود داشته باشد، در اثر انجام مداوم فعالیت های بدنی رفع می شود.

    4- خوب جویدن غذا : امروزه به دلیل نوع زندگی، افراد وقت زیادی برای کارهای اساسی روزمره خود از قبیل خوردن صبحانه و … ندارند. خوب جویدن غذا نیز از جمله کارهای اساسی است که برخی افراد به دلیل مشغله کاری آن را به خوبی انجام نمی دهند.

    اگر افراد بدانند که خوب جویدن غذا، کلید سلامتی و معجزه ای برای سالم داشتن دستگاه گوارش است، هرگز از این کار غفلت نمی کنند و سلامتی خود را به خطر نمی اندازند.

    در طی خوب جویدن، علاوه بر تکه کردن غذا به قطعات کوچک، زمینه برای آغشته شدن غذاها با بزاق دهان و انجام بهتر و کامل تر فرایند هضم صورت می گیرد.

    به این ترتیب انرژی کمتری برای هضم غذای خوب جویده شده صرف می شود و غذا با سرعت بیشتری هضم می شود و همچنین طول عمر دستگاه گوارش نیز افزایش می یابد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.