توصیه هایی برای مبتلایان به رماتیسم قلبی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #90813
    ezamani
    مشارکت کننده

    ورزش کنید اما از نوع هوازی
    افرادی که مبتلا به رماتیسم قلبی می شوند نیازی به محدود کردن تحرک خود ندارند. این در حالی است که در انجام حرکات ورزشی آنها باید به چند نکته توجه کنند.بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار نگرفته اند از انجام ورزش های غیرهوازی مانند وزنه برداری به طور حتم باید خود داری کنند. البته آنها می توانند با توجه به شدت بیماری و نوع آن به دستور پزشک ورزش هایی مانند پیاده روی، شنا حتی دویدن را در برنامه روزانه خود لحاظ کنند.

    پس از عمل جراحی نیز انجام ورزش های غیر هوازی یا به عبارتی استاتیک برای این افراد ممنوع است همچنین نباید ورزش هایی مانند بوکس، جودو یا کارته را انجام دهند زیرا این امکان وجود دارد که در اثر ضربه به قفسه سینه خود دچار خون ریزی شوند و با توجه به این که درصورت استفاده از قرص وارفارین زمان انعقاد خون آنها افزایش یافته است این بیماران دچار مشکل خواهند شد.

    نمک نخورید، گوجه، موز و پرتقال بخورید
    اگر شما دچار رماتیسم قلبی هستید با یکی از اعضای خانواده تان مبتلا به آن است بدانید این توصیه را جدی بگیرید، مصرف نمک را در برنامه غذایی خود بسیار محدود کنید. از سوی دیگر مقدار پتاسیم را در سبد غذایی خانواده افزایش دهید، زیرا موجب می شود با ثبات شدن ریتم قلب خواهد شد.این را هم بگویم که گوجه فرنگی ، موز، لیمو شیرین، پرتقال نارنگی حتی پبسی کولا دارای این عنصر است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.