توصیه‌هایی برای کاهش وزن

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #94635
    m.jarahzadeh
    مشارکت کننده

    اگر قصد کاهش وزن دارید بهتر است که دانه‌های کامل و فرایند نشده سبزیجات، لوبیا و میوه‌ها را جزو برنامه‌های غذایی خود قرار دهید. علاوه بر این، بهتر است از مصرف پروتئین و لبنیات در رژیم خود غافل نشوید و میزان کمی پروتئین حیوانی، گوشت کم‌چرب، مرغ و ماهی حداکثر 100 گرم در روز و 2 وعده در روز از لبنیات بدون چربی را نیز به آن اضافه کنید.

    * تا زمانی که به هدف کاهش وزن خود نرسیده‌اید، از خوردن غذاهای خشک شده مانند نان، کلوچه، چوب شور و دیگر تولیدات آردی اجتناب کنید.

    * خوردن غذاهایی که حاوی میزان قابل توجه چربی هستند، پرهیز کنید زیرا این نوع از غذاها در میان منابع غذایی بالاترین دانسیته کالری را دارند.

    * برای کاهش وزن، میوه‌جات و سبزیجات بیشتر بخورید نه کمتر.

    * به میزان کافی آب بخورید.

    * ترتیب مناسبی برای خوردن غذاها در هر وعده در نظر بگیرید. بهتر است در ابتدا غذاهایی را که دارای پایین‌ترین دانسیته کالری هستند، بخورید. سالادها، مخلفات بدون چربی سبزیجات بخار داده شده و سوپ‌های سبزیجات شما را سیر خواهند کرد و با مصرف آنها فضای کمتری در معده شما برای غذهایی با دانسیته کالری بالا باقی می‌گذارند.

    * مصرف روزی 3 وعده غذای کامل به علاوه 2 یا 3 وعده میان‌وعده از مواد غذایی با دانسیته کالری کم گرسنگی را کنترل خواهد کرد.

    * از شکر تصفیه شده دوری کنید. مزه شیرینی مطلوب خود را با میوه‌جات ارضا کنید.

    * برای بهبود متابولیسم بدن خود و سوزاندن کالری بیشتر، هر روز به مدت 35 تا 45 دقیقه پیاده‌‌روی کنید.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.