تنقلات ناسالم؛ دشمن هوش کودکان

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #74112
    e.amini
    مشارکت کننده

    تنقلات ناسالم؛ دشمن هوش کودکان

    محققان هشدار دادند که مصرف مواد غذایی دارای چربی و قند فراوان نظیر چیپس و نوشابه‌های گازدار ضریب هوش کودکان را کاهش می‌دهد.
    گروهی از محققان بهداشت سلامت دانشگاه آدلاید در استرالیا در جریان تازه‌ترین تحقیقات خود دریافتند: کودکانی که رژیم غذایی سالمی را در سنین پایین دنبال می‌کنند، چه بسا از هوش و ذکاوت بیشتری – هرچند اندک – در مقایسه با هم سن و سالان خود برخوردارند که رژیم غذایی سرشار از چربی و قند دارند.
    این تحقیقات روی بیش از 7 هزار هزار کودک انجام شد و محققان در آن نقش رژیم غذایی بر میانگین هوش کودکان را بررسی کردند.
    محققان در تحقیقات خود ارتباط بین رژیم های غذایی کودکان در شش ماهگی، 15 ماهگی و دو سالگی را با میانگین هوش و ذکاوت آنها در سن 8 سالگی مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
    این محققان دریافتند: کودکانی که تا شش ماهگی از شیر مادر استفاده کردند و سپس رژیم غذایی سالمی را به طور منظم در دوره 15 ماهگی تا 2 سالگی دنبال کردند که حاوی مواد غذایی نظیر لوبیا، پنیر، سبزی‌ها و میوه بود، از میانگین هوش بیشتری به میزان 2 نمره هنگام رسیدن به سن هشت سالگی برخوردار بودند.
    کودکانی که رژیم غذایی منظمی شامل بیسکویت، شکلات، شیرینی، چیپس و نوشابه‌های گازدار را در دو سال بعد از تولد دنبال کردند، با میانگین هوش و ذکاوت کمتری به میزان دست کم 2 نمره به هنگام رسیدن به سن هشت سالگی روبرو بودند.
    لازم است که مادران غذاهای سالم را در اختیار کودک خود قرار داده و از میزان شیرینی کاسته یا کاملاً از خوردن آن‌ها توسط کودک جلوگیری کنند.
    مادران به ویژه لازم است که در دو سال اول زندگی کودک، وعده‌های غذایی را در اختیارش قرار دهند که حاوی عناصر لازم و ضروری برای رشد بدن و بافت‌های مغز باشند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.