تقویت حافظه با مصرف کربوهیدرات ها در شام !!!

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #72301
    nikbakht
    مشارکت کننده

    پیش تر یک مطالعه برگرفته از ژورنال obesity حاکی از آن بود که افزایش سهم کربوهیدرات روزانه در شام به کاهش وزن و بهبود فاکتورهای چربی خون و کاهش محیط دورکمر و کنترل گرسنگی کمک می کند. اکنون نیز در مطلبی در تبیان گفته شده است که کاهش کربوهیدرات ناهار به بهبود حافظه و تمرکز کمک می کند در حالیکه در هنگام شام می توان اکثر کربوهیدراتها را گنجاند.
    و اما ارتباط میزان کربوهیدرات ناهار و شام با حافظه به شرح زیر بود:
    ناهار سالم؟
    برای ناهار از گلوسیدهای تصفیه شده دوری کنید. این گلوسیدها عبارتند از نان سفید، برنج سفید، پاستاها و همچنین سیب‌زمینی. برای ناهار مواد غذایی حاوی پروتئین مثل ماهی، مرغ و همچنین سبزیجات میل کنید. از دسرهای شیرین نیز بپرهیزید. اگر می‌پرسید چرا باید بگوییم که قندهای ساده و تصفیه شده به سرعت جذب خون می‌شوند و همین امر باعث می‌شود که دقت و تمرکز و همچنین عملکرد ذهنی افراد در بعد از ظهر کاهش یابد.

    شام را چه کنیم؟
    برای شام مصرف گلوسیدهای تصفیه شده آزاد است. جذب سریع این گلوسیدها باعث می‌شود که بدن به راحتی استراحت کند و استراحت کامل مغز برای عملکرد آن و افزایش قدرت تمرکز و یادگیری ضروری است.
    منبع: تبیان

    #98248
    amini
    مشارکت کننده

    ممنون خانم نیکبخت.یعنی در وعده شام از گلوسیدهای تصفیه شده یعنی نان و برنج و سیب زمینی استفاده کنیم؟

    #98251
    farzaneh negahban
    مشارکت کننده

    ممنون البته امینی عزیز منظور این نیست که شب ها در خوردن برنج و نان و سیب زمینی زیاده روی کنیم، اما طبق این تحقیق بهتر است این مواد غذایی که کربوهیدرات بیشتری دارند بجای ناهار در شام استفاده شوند، خوب خیلی مطالعه جالبی بود.

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.