تغذیه کودکان در سفر

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69311
    Z.Ebadi
    مشارکت کننده

    *در طول سفر زمان مصرف وعده هایی غذایی ممکن است به هم بریزد و زمانی که کودک گرسنه است، غذا آماده نباشد و مجبور به ریزه خواری و مصرف تنقلات شود. اگر همیشه مقداری غذای آماده مثل ساندویچ کوکو و کتلت همراهتان باشد، از ریزه خواری کودک جلوگیری خواهیدکرد.
    *همیشه یک شیشه آب جوشیده با خود همراه داشته باشید.
    * اگر نوزاد شیرمادرش را می خورد، مادر باید طبق یک برنامه منظم، به کودک شیر دهد. اگر نوزاد شیرخشک مصرف می کند، درست کردن شیر خشک در شیشه از قبل راحت تر از این است که، در طی سفر آن را درست کنید. البته در مسافرت های طولانی که زمان زیادی وقت می گیرد، برای جلوگیری از فساد احتمالی، باید پودر شیرخشک را همراه داشته باشید و هر کجا لازم بود، آن را در آب جوشیده حل کرده و به کودک بدهید.
    *اگر کودک غذای کمکی مثل سوپ، ماست و … را می خورد، بهتر است غذای کودک را در شیشه یا ظروف تمیزی بریزید و درب آن را ببندید که حمل آن راحت باشد.
    *غذاهایی که کودک می تواند آنها را در دستش بگیرد و بخورد،(بیسکویت، کیک و … ) نیزدر سفر مناسب هستند. فقط مراقب باشید که غذا به گلوی کودک نپرد.
    * پیش بند و دستمال مخصوص کودک را همراه داشته باشید.
    * در مسافرت با هواپیما، نوزادان و کودکان کم سن ، هنگام بلند شدن و نشستن هواپیما در گوش خود احساس ناراحتی و درد می کنند. مکیدن شیشه شیر، پستانک یا یک لیوان نوشیدنی این احساس درد را کاهش می دهد.:cool:

    منبع:nonahal.net

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.