تغذیه و زنان ورزشکار

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #83354
    p.damghanian
    مشارکت کننده

    دریافت یکسری از مواد غذایی در زنان ورزشکار اهمیت بسیاری دارد که لازم است نسبت به آن توجه کنند. مهمترین آن دریافت مناسب کلسیم است. دریافت کلسیم ممکن است در زنان ورزشکار کمتر از حد مناسب باشد که باعث پایین تر آمدن سطح هورمون استروژن آنها و بروز “استئوپنی” یا کاهش چگالی املاح استخوانی شود که در پی آن موجب سوء تغذیه ورزشکار نیز خواهد شد.علاوه بر مصرف کلسیم مصرف منیزیوم، ویتامین دی، ویتامین ای و برخی املاح بخصوص “بروم” که به تازگی کشف شده که می تواند در سنتز چگالی املاح استخوان نقش داشته باشد، بسیار مهم است که در سبزیجات و پوست میوه ها وجود دارد و ورزشکاران باید در دریافت مناسب آن دقت کنند.
    علاوه بر آن دریافت موادی که جذب آهن را افزایش می دهد نیز مهم است چرا که آهن به خودی خود تنها بین 5 تا 10 درصد جذب بدن می شود بنابراین تنها افزایش مصرف آهن اهمیت ندارد بلکه میزان جذب آن نیز مهم است.
    برای تقویت سیستم ایمنی بدن زنان ورزشکار بر روی فاکتورهایی که روی سیستم ایمنی کار می کند مثل سلنیوم و ب2 و زینک که از املاح مهم است تاکید می کنیم. همچنین برخی مواد غذایی مثل مغزها، میوه جات و سبزیجات، ویتامین های ای، ث، و ویتامین آ سطح سیستم ایمنی را بالا می برد و باید تمام این گروه ها را دریافت کنند تا سطح ایمنی بدن آنها متناسب باشد.
    پریسا دامغانیان-کارشناس ارشد تغذیه و رژِیم درمانی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.