تغذیه و تأثیر استرس روی بدن

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #76473
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    تغذیه‌ی مناسب اولین پزشک محافظ بدن محسوب می‌شود که تأثیر مستقیمی روی سلامت جسمی و روحی ما دارد. زمانی که کیفیت تغذیه مان را بهتر می‌کنیم بدنمان را در شرایط مناسبی قرار می‌دهیم که مقاومت بیشتری در برابر خستگی و استرس نشان می‌دهد. باید بدانید زمانی که دچار فشارهای روحی و استرس طولانی مدتی باشید سیستم بدن به هم می‌ریزد: یعنی این که کنترل دستگاه قلب و عروق، دستگاه گوارش، هورمون‌ها، سیستم ایمنی بدن و سیستم عصبی به هم می‌ریزد و هر روز یک عضوی از بدنتان ساز مخالف می‌زند.
    علاوه بر این‌ها استرس، کاری می‌کند که سلول‌ها پیر و فرسوده شوند. این کار را هم با آزاد کردن رادیکال‌های آزاد انجام می‌دهد. رادیکال‌های آزاد مولکول‌های موذی هستند که به سلول‌های ما رحم نمی‌کنند و باعث پیری زودرس و ابتلا به انواع بیماری‌ها می‌شوند.
    محققان بررسی‌های زیادی در خصوص رژیم مدیترانه‌ای انجام داده و به این نتیجه رسیدند که این نوع رژیم یک رژیم آنتی اکسیدانی قوی محسوب می‌شود و در نتیجه برای افرادی که همیشه با استرس و فشارهای روحی زندگی می‌کنند بسیار مفید است. در واقع دنیای مدرن امروزی بدون استرس و اضطراب معنای خود را از دست می‌دهد. تنها کاری که شما باید بکنید این است که به هر تدبیری که شده اثرات این فشارها را کاهش دهید.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.