تغذیه تکمیلی هفته اول ماه هفتم

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #80889
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    برای شروع بهتر است از برنج و لعاب آن آغاز کرد؛ چراکه برخلاف گندم احتمال وجود آلرژی نسبت به ترکیبات موجود در آن بسیار کم است.
    پس ضمن ادامه تغذيه با شير مادر شروع غذاي كمكي با فرني است كه روز اول از يك قاشق چايخوري يك بار در روز آغاز شده و كم كم به دفعات آن اضافه مي‌شود تا روز ششم و هفتم به 12 قاشق چايخوري مي‌رسد، به طوري كه روز دوم به دو قاشق چايخوري (يك قاشق ظهر و يك قاشق عصر)، روز سوم به سه قاشق چايخوري (ظهر و عصر و شب هر بار يك قاشق)، روز چهارم به 4 قاشق چايخوري (صبح، ظهر، عصر و شب هر بار يك قاشق)، روز پنجم به 8 قاشق چايخوري (صبح، ظهر، عصر و شب هر بار 2 قاشق) و روز ششم و هفتم به 12 قاشق چايخوري (صبح، ظهر، عصر و شب هر بار 3 قاشق) مي‌رسد.

    برای تهیه فرنی از ۲ روش زیر می‌توان استفاده کرد:

    مواد لازم
    آرد برنج 1 قاشق چايخوري سرصاف
    شکر نصف قاشق چايخوري سرصاف
    شیر (ترجیحا شیر مادر) ۵ قاشق چايخوري

    روش تهيه
    آرد برنج باید اول با کمی آب و شکر (به میزان فوق) کاملا پخته شود. سپس ۵قاشق چايخوري شیر اضافه گردد. قوام فرنی باید کمی بیشتر از شیر مادر باشد. اگر از شیری به جز شیر مادر استفاده می‌شود حتماً باید قبلا جوشانده شود.

    مواد لازم
    آرد برنج 1 قاشق چايخوري سرصاف
    شکر نصف قاشق چايخوري سرصاف
    شیر پاستوریزه ۱۲۰ سی‌سی، معادل نصف لیوان معمولی

    روش تهيه
    در این روش، ابتدا ۱۲۰ سی‌سی شیر پاستوریزه را به مدت ۱۰ دقیقه می‌جوشانند، سپس آب جوشیده خنک شده را به آن اضافه می‌کنند تا حجم شیر مجددا به ۱۲۰ سی‌سی برسد. بعد آرد و شکر را به شیر اضافه می‌کنند و مجدداً حرارت می‌دهند تا به قوام فرنی برسد.
    توجه: منظور از يك قاشق چايخوري، قاشقي است با گنجايش 5 سی‌سی، مانند قاشق مدرج شربت‌هاي كودكان.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.