تغذیه با شیر مادر باعث کاهش ابتلا به سرطان خون و دیابت در کودکان می شود

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #73520
    amini
    مشارکت کننده

    رییس انجمن گوارش کودکان گفت: برخی از بیماری ها مانند سرطان خون، دیابت و سلیاک از سنین ۸ ۷ سالگی در کودکان دیده می شود. کودکانی که در دو سال اول زندگی از شیرمادر تغذیه کرده اند نسبت به کودکانی که با شیرخشک تغذیه می شوند کمتر به این بیماری ها مبتلا می شود.

    مواد زیادی در شیر مادر وجود دارد که باعث مصونیت بدن کودک در برابر میکروبها می شود. علاوه بر آن، مواد موجود در شیر مادر باعث می شود که توانایی مغزی این کودکان چند برابر بیشتر از کودکان شیرخشک خوار باشد.

    وی درباره تاثیر مصرف غذاهای فوری بر سلامت مادر و شیرخوار اظهار کرد: استفاده از غذاهای فوری تاثیر منفی می گذارد چرا که این غذاها چربی زیادی دارند و تداوم مصرف آن ها باعث ابتلا به چاقی می شود علاوه بر آن مواد افزودنی موجود درغذاهای فوری، ابتلای مادر به عوارض گوارشی را در پی دارد.

    رئیس انجمن گوارش کودکان در ادامه افزود: مصرف غذاهای فوری از سوی مادر بر سلامت شیرخوار تاثیر منفی نمی گذارد. این غذاها چنانچه همراه با نوشابه مصرف شوند بر سلامت مادر تاثیر منفی بیشتری می گذارد چون نوشابه باعث ابتلا به پوکی استخوان و کافئین موجود در آن موجب ابتلای فرد به بیماریهای معده می شود.

    وی درباره علت مدفوع خونی کودکان گفت: این عارضه دلایل زیادی دارد. شایع ترین علت آن در کودکان زیر یک سال، آلرژی به پروتئین شیر پاستوریزه است. مادران برای افزایش میزان شیر خود و بهبود تغذیه خود شیر پاستوریزه می خورند. پروتئین این نوع شیر از طریق شیر مادر به معده کودک منتقل می شود اما ممکن است کودک به پروتئین شیر پاستوریزه حساسیت داشته باشد.

    خاتمی در پایان درباره علل مدفوع خونی کودکان بالای یک سال گفت: این عارضه دلایل متعددی می تواند داشته باشد که زخم معده و پولیپ روده از جمله آنها هستند. اسهال خونی، انگل و پیچیدگی روده نیز از علل دیگر مدفوع خونی کودکان بالای یک سال است
    کلینیک رژیم درمانی نوین_دکتر فرشچی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.