تغذیه اولیه نوزادان نارس

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #76793
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    بارداری به طور طبیعی حدود 40 هفته طول می‌کشد. نوزادی که تقریبا 3 هفته زودتر از این زمان متولد شود، نارس به حساب می‌آید.
    نوزادانی که زودتر و نزدیک به 32 هفتگی (اندکی بیش از 7 ماهگی) متولد می‌شوند،‌ نمی‌توانند به خودی خود بخورند، تنفس کنند و گرمای بدنشان را حفظ کنند. اما پس از اینکه به این نوزادان زمان داده شود تا رشد کنند، اغلب آنها می‌توانند بیمارستان راترک کنند.
    محققان محققان انستیتوی سلامت کودکان در انگلستان بر این عقیده هستند که داشتن برنامه غذایی خاص و غنی از مواد معدنی در اوایل دوران نوزادی بر توده استخوانی نوزادان و یا تشکیل و تحلیل (turn over ) استخوانی بی تاثیر است.
    بی تاثیر بودن رژیم غذایی اختصاصی بر اوج تراکم استخوانی بیانگر این موضوع است که رشد ناکافی قد و توده استخوانی ستون فقرات با دریافت زود هنگام مواد معدنی و دیگر مواد مغذی بی رابطه است. از طرفی مصرف شیر مادر- با وجود اندک بودن محتوای مواد مغذی در آن، داشتن بالاترین سطح توده استخوانی در کودکان را تضمین می کند. لذا میتوان باز هم بر اهمیت تغذیه با شیر مادر تاکید کرد.
    Journal of Clinical Nutrition May 4, 2011َAmerican

    #100261
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    واقعاً جالب بود . ممنون
    یعنی حتی در شرایط بحرانی نوزادان نارس همچنان شیر مادر بهتر برنامه غذایی خاص و غنی از مواد معدنی است .

    #100266
    madjd
    مدیرکل

    تا آنجا که می‌شود باید کودکان نارس را با شیر مادر تغذیه کرد؛ زیرا مزایای آن باعث رشد و تکامل کودک می‌شود. شیر مادر نوزاد را از ابتلا به بعضی از عفونت‌ها در امان نگه می‌دارد و منبعی عالی برای تأمین ریزمغذی‌های لازم کودکان نارس است. وقتی برای اولین بار نوزاد را از بیمارستان به خانه می‌آورید، از آنجا که در مکیدن ضعیف است، به سرعت خسته می‌شود و ممکن است حین شیر خوردن خیلی زود بخوابد که با این اتفاق، شیر سینه‌های شما کاملاً تخلیه نمی‌شود. بنابراین برای آن که تولید شیرتان را افزایش دهید، به‌خصوص در هفته‌های اول که مکیدن نوزاد باعث ازدیاد تولید شیر می‌شود، لازم است که از شیردوش استفاده کنید.

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.