ترفندهای کاهش وزن پس از بارداري

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #88636
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    پس از زايمان، يکي از مشکلات زنان، اضافه وزن است. براي کم کردن اين وزن بايد به چند نکته توجه کرد.

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،در زمان شيردهي، مادر به ۶۰۰کالري نياز دارد اما براي به دست آوردن اين ميزان کالري نبايد در مصرف غذاهاي چرب زياده روي کرد بلکه به جاي آن، مصرف غذاهاي غني از فيبر و ميوه توصيه مي شود.

    چند روز پس از زايمان از کمربند مخصوص کوچک کردن شکم استفاده کنيد. اين وسيله باعث جمع شدن عضلات شکم و کاهش اندازه شکم مي شود.

    به طور منظم اسنک هاي سالم مانند ميوه خشک، ماست، ميوه هاي تازه حاوي آب مانند هندوانه، سيب، توت فرنگي و پرتقال مصرف کنيد.

    کودک بهترين همراه شما براي ورزش کردن است. مي توانيد با او بازي کنيد به طوري که کالري بسوزانيد و وزن کم کنيد. کودک هم از اين فعاليت لذت خواهد برد.

    در زمان خواب کودک مي توانيد به پياده روي تند بپردازيد.

    روز خود را با مصرف صبحانه سالم غني از پروتئين مانند تخم مرغ و شير شروع کنيد. مصرف جو دو سر، سالاد، برشتوک صبحانه، عدسي و… در وعده صبحانه، احساس سيري طولاني مدت در طول روز ايجاد مي کند.

    از مصرف غذاهاي فرآوري شده بپرهيزيد. از آن جا که اضافه وزن داريد، بهتر است از خوردن هله هوله بپرهيزيد.

    سوپ سبزيجات و مرغ غني از پروتئين و ويتامين است اما باعث اضافه شدن چربي بدن نمي شود. علاوه بر آن مواد مغذي لازم براي نوزاد را تأمين مي کند.

    از خوردن هر نوع غذاي تصفيه شده بپرهيزيد. به جاي نان، پاستا، نودل و برنج سفيد از برنج قهوه اي استفاده کنيد زيرا مواد غذايي تصفيه نشده غني از فيبر و ويتامين است. در حالي که مواد غذايي تصفيه شده باعث افزايش وزن مي شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.