تردمیل بهتر است یا دوچرخه ثابت؟

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70267
    ناشناس
    میهمان

    تردمیل

    بسیاری از افراد به علت این که فرصت کافی برای رفتن به باشگاه های ورزشی ندارند تصمیم می گیرند که داخل منزل ورزش کنند و به همین علت به فکر تهیه یک ابزار ورزشی مناسب نظیر تردمیل یا دوچرخه ثابت می افتند؛ در چنین مواقعی است که توجه فرد به این معطوف می شود که کدامیک از این دو وسیله ورزشی مناسب تر است؟

    واقعیت آن است که هر یک از این دو وسیله ورزشی مزایای خاص خود را دارند؛ به طور مثال تردمیل وسیله ورزشی مناسبی است که الگوی حرکتی روزانه انسان یا در واقع همان راه رفتن را تقلید می کند که این یک مزیت است.

    همچنین بسیاری از انواع تردمیل ها امکان نشان دادن ضربان قلب هنگام ورزش، میزان کالری مصرفی در طول مدت ورزش و مسافت طی شده را دارند و بدین طریق می توان شدت ورزش را تعیین کرد و بر اساس شدت تعیین شده در نسخه ورزشی، به ورزش پرداخت.

    متخصصان پزشکی ورزشی معتقدند، افرادی که بیماری خاصی ندارند و از دردهای مزمن زانو رنج نمی برند می توانند از تردمیل برای داشتن یک فعالیت ورزشی هوازی مناسب در منزل استفاده کنند و درصورتی که به بیماری مزمنی نظیر بیماری قلبی، دیابت، پرفشاری خون یا ….. دچارند پیش از شروع ورزش حتما با یک متخصص پزشکی ورزشی مشورت کنند.

    دوچرخه ثابت

    دوچرخه ثابت نیز همانند تردمیل مزایای زیادی برای ورزش در منزل دارد. به گفته متخصصان گرچه میزان حداکثر اکسیژن مصرفی که شاخص مناسبی از استقامت قلبی – عروقی است هنگام استفاده از دوچرخه ثابت به اندازه تردمیل افزایش نمی یابد، اما این وسیله ورزشی به علت نیاز به فضای کمتر و همچنین تولید صدای کمتر گزینه مناسبی برای بسیاری از افراد است.

    افزون بر این، توصیه می شود مبتلایان به آرتروز زانو و دردهای اسکلتی – عضلانی برای شروع یک برنامه ورزشی هوازی از این وسیله استفاده کنند.

    استفاده از دوچرخه ثابت ، یکی از روش‌ های رایج در ورزش‌ های هوازی است که در مقایسه با راه ‌پیمایی و تند راه رفتن، ویژگی خاصی ندارد و حتی به نسبت کمتری، ظرفیت هوازی را افزایش می ‌دهد و به علت استفاده از عضله ‌های چهار سر رانی، با خستگی زودتری همراه است.

    استفاده از این دوچرخه‌ ها تنها به عنوان یک نوع ورزش هوازی به افراد توصیه نمی ‌شود؛ بلکه باید همراه با پیاده‌ روی تند یا دویدن آهسته باشد. به علاوه، افرادی که قصد دارند عضله‌ های چهار سر ران و عضله‌ های لگن و ساق‌ شان را تقویت کنند می‌ توانند از این نوع دوچرخه‌ ها استفاده کنند.

    در عین حال، استفاده از دوچرخه‌ های دستی برای تقویت اندام فوقانی به خصوص عضلات شانه و قفسه سینه توصیه می‌ شود. از طرفی این دوچرخه‌ ها مجهز به سیستم تنظیم مقاومت هستند که می ‌توان با افزایش مقاومت، ورزش‌ های هوازی را شدت داد و به تبع آن، قدرت عضلانی خود را بالا برد.

    البته بسته به شدت برنامه ورزشی، زمان و دور چرخ مقاومت تعیین می‌ شود. بنابراین برنامه ورزشی در افراد مسنی که قصد دارند از این دوچرخه‌ ها استفاده کنند، بهتر است در ابتدا به مدت نیم ساعت دوچرخه‌ سواری و زمان بین 2 یا 3 ست 10 تا 15 دقیقه‌ ای تقسیم شود.

    #97429
    susan
    مشارکت کننده

    من الان حدود دو سال است كه از تردميل استفاده ميكنم و ازس واقعاً راضي هستم ولي اين امكاناتي كه داره مثل نشان دادن ضربان قلب و مسافت و …چندان كارايي مهمي ندارن كه بخواهيد موقع خريد بر روي آن حساس شويد.شما هنگام استفاده از اين دستگاهها بايد براساس نوع سيستم بدنتان و ميزان استقامت بدنتان از دستگاههاي ورزشي استفاده كنيد.

    #97469
    n.fazel
    مشارکت کننده

    من خودم چون به پیاده روی علاقه ندارم دوچرخه ثابت رو ترجیح می دم

    #98036
    ناشناس
    میهمان

    سلام /یعنی من که زانو درددارم نباید از تردمیل ا ستفاده کنم؟

    #98042
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    غالباً افراد با اضافه وزن ، در صورت پیاده روی بر روی تردمیل دچار زانودرد می شوند.
    پس توصیه می شود شما که دچار زانودرد هستید بر روی زمین و بر سطح صاف پیاده کنید نه با تردمیل

    #98293
    ali2577
    مشارکت کننده

    سلام
    به نظر من دستگاه تردمیل بهتر است شنیدم که دوچرخه ثابت باعث بزرگ شدن باسن میشود

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.