تخم کفتر کودکان را به حرف مي‌آورد؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #82969
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    در طب سنتي، به تخم بلدرچين و اردک،‌ به‌عنوان خوراکي‌هايي که مي‌توانند به فصاحت کلام و سرعت تکلم بچه‌ها کمک کنند، اشاره شده است اما شرايط خاصي براي مصرف چنين محصولاتي مطرح است. قبل از گفتن اين شرايط، بهتر است توجه داشته باشيد که بايد تخم اردک و بلدرچين را از مراکزي تهيه کنيد که از سلامت محصولات آنها اطمينان کامل داريد. بهتر است اين خوراکي‌ها را هم مانند تخم‌مرغ، در بسته‌بندي‌هاي داراي مجوز و تاييديه‌هاي بهداشتي لازم که تاريخ توليد و مصرف دارند، بخريد.
    تخم بلدرچين، مي‌تواند باعث زود به حرف آمدن بچه‌ها و فصاحت کلام در آن گروه از کودکاني که خوب و روان حرف نمي‌زنند، بشود. براي اين منظور بايد 15 روز در ماه (مثلا يک روز در ميان)، تخم بلدرچين را آب‌پز و زرده عسلي آن را با مقداري عسل، مخلوط کنيد و اين ترکيب را به فرزندتان بدهيد.
    تخم کامل اردک، غليظ‌تر و ديرهضم‌تر از تخم‌مرغ است. تخم اردک براي افراد لاغر بسيار مفيد است و مي‌تواند به آنها در افزايش وزن کمک کند. تخم اين پرنده در تسريع روند درمان سرفه و تنگي‌سينه هم مفيد است و مصرف آن به افرادي که خونريزي داشته‌اند يا دارند هم توصيه مي‌شود. بهتر است تخم اردک آب‌پز با کره يا روغن زيتون مخلوط و مصرف شود تا بيشترين فايده از خوردن آن به بدن برسد. براي افزايش سرعت تکلم بچه‌ها، مي‌توان زرده عسلي تخم اردک را با روغن زيتون مخلوط کرد يا زرده آن را کمي در روغن زيتون تفت داد و پس از ترکيب با عسل، آن را به بچه‌هايي که خوب حرف نمي‌زنند، داد. براي اين منظور، بايد روزي يک زرده را 15-10روز در ماه به بچه‌ها بدهيد و سپس حدود يکي 2 ماه، مصرف آن را قطع و سپس دوباره همين کار را تکرار کنيد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.