تاثیر چای ترش در کاهش فشار خون

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #66373
    jafari
    مشارکت کننده

    بر اساس يافته‌هاي يك پژوهش ارايه شده در كنگره بين المللي طب سنتي و مكمل، مصرف دم كرده چاي ترش به طور معني‌داري نسبت به چاي معمولي بر پرفشاري خون بيماران مبتلا به ديابت نوع ‌٢ موثر است.
    به گزارش سرويس پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، بر اساس يافته‌هاي پژوهشي كه نتايج آن در كنگره بين المللي طب سنتي و مكمل در ساري ارايه شد ‌٦٠ بيمار مبتلا به ديابت به دو گروه تقسيم شدند كه گروه اول از چاي معمولي و گروه دوم از چاي ترش به مدت ‌٣٠ روز روزانه دو بار صبح و عصر مصرف كردند.
    اين تحقيق با هدف تعيين اثر كوتاه مدت مصرف چاي ترش توسط بيماران مبتلا به ديابت نوع ‌٢ بر پرفشاري خون آنها صورت گرفته است.
    در اين آزمايش فشار خون سيستوليك (انقباضي) در مصرف كنندگان چاي ترش به طور معني داري ‌٤/١٥ درصد كاهش يافت.
    در حالي كه اين ارقام براي مصرف كنندگان چاي معمولي ‌٤/٨ درصد افزايش نشان داد. ميانگين فشار خون دياستوليك (انبساطي) در گروه گيرنده چاي ترش ‌٣/٤ درصد كاهش داشته ولي در گروه گيرنده چاي معمولي ‌٦/٤ درصد افزايش داشته است.
    درصد اثر مثبت درماني گروه گيرنده چاي ترش و چاي معمولي به ترتيب ‌١/٤٨ و ‌٤/١٥ به دست آمده است.

    بنابراين گزارش، اين مداخله نظير ساير مطالعات مشابه، اثر كاهش دهنده فشار خون را كه در طب سنتي بسياري از كشورها مورد توجه است تاييد مي‌كند. پژوهشگران اين مطالعه اظهار دارند گياه Hibiscus Sabdariff يا چاي ترش به طور گسترده در مناطق حاره كاشت شده و در طب سنتي بسياري از كشورها براي درمان پرفشاري خون استفاده مي‌شود.

    #97223
    madjd
    مدیرکل

    چای قرمز یا چای ترش که در نقاط مختلف دنیا با نام های متفاوتی خوانده می شود.

    این گیاه و محصولات آن در ایران به نام‌های چای مكی یا چای مكه، چای قرمز و چای ترش شناخته می شود. یکی از مهمترین خواص چای قرمز،شباهت ترکیبات آن با انسولین است و به همین جهت این گیاه خواص ضددیابتی هم دارد.
    در هند از دانه های این گیاه به عنوان یك دارو برای سستی، گیجی و سوء هاضمه استفاده می شود و دانه آن غنی از چربی و پروتئین می باشد.
    دمکرده برگ این گیاه منبعی غنی از آهن و مس می باشد. از پودر خوب آسیاب شده کاسبرگ می توان به عنوان طعم دهنده در کیک، شکلات، بستنی نیز استفاده نمود.

    #100297
    nastaran_s
    مشارکت کننده

    سلام.ممنون از مطالب مفیدی که مطرح کردید.مصرف چای ترش در دوران بارداری برای کاهش فشار خون برای مادر یا جنین ضرر دارد یا خیر؟!!

    #100298
    madjd
    مدیرکل

    بهتر است در این رابطه با پزشک متخصص زنان خود مشورت کنید.

    #100299
    madjd
    مدیرکل

    دم کرده این گیاه کاهش‌ دهنده فشار خون، خنک ‌کننده بدن، رقیق و تصفیه ‌کننده خون، کنترل‌ کننده کلسترول خون، اختلالات کبدی و صفرایی و همچنین آرام ‌بخش است و برعکس چای که باعث دفع آهن می‌ شود، چای ترش خود یکی از منابع غنی آهن به شمار می‌ آید.

    #100310
    nastaran_s
    مشارکت کننده
    madjd wrote:
    بهتر است در این رابطه با پزشک متخصص زنان خود مشورت کنید.

    ممنون

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.