تاثیر فشارخون دوران بارداری بر IQ

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #74528
    ezamani
    مشارکت کننده

    [align=justify]بر اساس پژوهشی كه به تازگی منتشر شده، فشارخون بالا در زنان در دوران بارداری می‌تواند به اثرات منفی در IQ و در كل، توانایی فكری فرزندان حتی تا دوران سالمندی منجر شود.

    فشارخون بالا و مشكلاتی كه در پی آن روی می‌دهد، سبب بروز دشواری‌هایی در 10 درصد از بارداری‌ها می‌شود و می‌تواند بر محیط زندگی جنین در رحم مادر تاثیر منفی بگذارد.

    این پژوهش نشان می‌دهد حتی كاهش توانایی ذهنی در سنین بالا ممكن است، به خاطر همین پرفشاری خون مادر هنگام بارداری و زمانی كه ساختار مغز جنین رشد می‌كند، به وجود آید.

    در این پژوهش، سابقه پزشكی 398 مردی كه مادرشان هنگام بارداری آنها دچار فشار خون بالا بود، مورد بررسی قرار گرفت. همه این مردان بین سال‌های 1934 تا 1944 به دنیا آمده بودند.

    توانایی ذهنی این مردان در 20 سالگی و نیز 69 سالگی مورد بررسی قرار گرفت. این توانایی ذهنی شامل منطق ریاضیاتی، رابطه تصویری و فضایی و نیز توانایی كلامی بود.

    با بررسی داده‌ها مشخص شد امتیاز كسب شده مردانی كه مادرانشان هنگام بارداری دچار فشار خون بالا بودند، 4.36 درصد كمتر از مردان 69 ساله هم سن و سالشان بود كه مادرانشان فشار خون بالا نداشتند.

    برخی كارشناسان، پرفشاری خون در زنان باردار را به دو نوع موجود از قبل و پدیدآمده در دوره بارداری تقسیم می‌كنند.

    با توجه به خطرات بالقوه‌ای كه فشار خون بالا در رشد توانایی‌های مختلف نوزاد دارد، بهتر است زنان قبل از بارداری با مشورت پزشك و در صورت لزوم فشار خون خود را كاهش داده، در طول بارداری نیز همچنان از توصیه‌های پزشك بهره گیرند.[/align]

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.