تاثیر اختلالات تیروئید بر باروری زنان

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87636
    ezamani
    مشارکت کننده

    [align=justify]مطالعات جدید موافق این نظریه می باشد که اختلالات تیروئیدی می تواند باعث بروز مشکلات قابل توجهی در سیستم باروری زنان گردد.

    محققان می گویند زنانی که چندین بار جنین خود را در اوایل بارداری از دست داده اند و دارای مشکلات باروری می باشند باید تست عملکرد تیروئید دهند.

    در تحقیقاتی که بر روی زنان مبتلا به اختلالات باروری صورت گرفت آشکار گشت 2.3 درصد از آنهایی که دچار اختلالات باروری می باشند دارای تیروئیدی پرکار بوده و دارای دوره های ماهانه ( پریود) نامنظمی نیز می باشند.

    آماندا جفری از محققان اختلالات باروری می گوید: اختلال در عملکرد تیروئید می تواند اثر سوئی بر سلامت باروری زنان گذاشته که این موضوع می تواند منجر به کاهش میزان لقاح، افزایش خطر سقط جنین و بارداری مضر گردد.

    غده تیروئید هورمون هایی تولید می کند که نقش کلیدی را در رشد و توسعه بدن ایفا می کند. از این رو تغییر در عملکرد تیروئید می تواند اثرات قابل توجهی بر کارکرد سیستم باروری (قبل، در طول دوره و بعد از عمل لقاح) گذارد.

    0.5 درصد از زنانی که در سن باروری هستند دارای تیروئیدی کم کار هستند. در کودکان و نوجوانان کم کاری تیروئید می تواند باعث بلوغ دیرس جنسی گردد.

    در زنان بزرگسال کم کاری تیروئید با دوره های نامنظم پریود و در برخی از موارد با فقدان تخمک گذاری در ارتباط می باشد.

    محققان می گویند اختلالات تیروئیدی می تواند خطر مشکلات دوران بارداری را افزایش دهد که برای نمونه می توان به خطر سقط جنین، پره اکلامپسی (مسمومیت حاملگی)، رشد ضعیف جنین، تولد زودرس و تولد نوزاده مرده اشاره نمود.[/align]

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.