تاثيرات شکلات تلخ بر تمرکز و فشار خون

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #89015
    s.farzi
    مشارکت کننده

    محققان علوم پزشکي در دانشگاه آريزوناي شمالي اعلام کردند مصرف شکلات تلخ، ميزان تمرکز را در مغز افزايش مي دهد و فشار خون را کاهش مي دهد.

    دانشمندان مي گويند از ديرباز اين نکته مشخص بود که شکلات، گشاد شدن عروق و افت فشار خون را سبب مي شود.

    ولي اکنون علاوه بر اين نکته، مشخص شده است که شکلات تلخ، حاوي مواد محرک قوي است که در طول روز به افزايش تمرکز مغزي فرد،‌ کمک مي کند.

    دکتر لاري استيونس و همکارانش در بخش علوم روانشناختي دانشگاه آريزوناي شمالي مي گويند با مصرف شکلات تلخ،‌ هر روز بعد از ناهار، مي توان قواي مغزي را تقويت کرد و فشار خون را کاهش داد.

    بر اساس مطالعه اين محققان که نتايج آن در شماره اخير نشريه تنظيم عصبي منتشر شد، ابزار مورد استفاده دانشمندان در اين مطالعه، نوار مغزي يا EEG بوده است.

    محققان مي گويند بيماران مبتلا به فشار خون بايد اين نکته را به خاطر داشته باشند که بيماري فشار خون ، مادام العمر است و آنان نيز بايد داروهاي خود را تا پايان عمر به طور منظم استفاده کنند.

    به فشار خون افزايش يافته گاهي قاتل خاموش گفته مي شود چون اگرچه معمولاً بي علامت است ولي مي تواند منجر به حمله قلبي و سکته مغزي شود.

    علل بروز اين بيماري هنوز به طور کامل شناخته نشده است و به همين علت ، هنوز موفقيت چنداني در کنترل اساسي اين بيماري و جلوگيري از بروز آن به دست نيامده است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.