بی‌خوابی در دوران کودکی احتمال ابتلا به چاقی را افزایش می‌دهد

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69212
    mosavi
    مشارکت کننده

    پژوهشگران می گویند نتایج یک تحقیق نشان می دهد که بی‌خوابی در دوران کودکی احتمال ابتلا به چاقی را افزایش می‌دهد. طبق تحقیقات پژوهشگران آمریکایی ارتباط مستقیمی بین میزان خواب در دوران کودکی و چاقی در بزرگسالی وجود دارد.
    از جمله دلایل بروز چاقی در بين كودكان نوجوانان کاهش میزان خواب، کاهش تحرک و عوامل ژنتیکی اعلام شده است.
    محققان می‌گویند شاید میزان خواب در بزرگسالی چندان بر میزان چاقی تاثیرگذار نباشد اما خواب کم در دوران کودکی به شدت بر سوخت و ساز بدن تاثیر داشته و احتمال چاقی در سنین بالاتر را افزایش می‌دهد.
    میزان خواب به ویژه قبل از ۵ سالگی تاثیر شدیدتری بر وزن کودکان داشته و یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که احتمال چاقی در بزرگسالی را ۲ برابر می‌کند.

    همچنین محققان علوم پزشکی مرکز علوم دیژون فرانسه طی مقاله ای که در نشست بین المللی چاقی در آمستردام ارائه شد اعلام کردند مردم بعد از یک خواب بد شبانه ، به میزان پانصد و پنجاه کالری یا بیست و دو درصد بیشتر از شرایط طبیعی ، غذا می خورند.این میزان کالری تقریبا برابر است با یک ساندویچ همبرگر بزرگ .
    یافته محققان همچنین نشان می دهد احساس گرسنگی در گروهی که چهار ساعت در شب خوابیده بودند نسبت به گروهی که هشت ساعت خوابیده بودند ، بیشتر بود.این نتایج نشان می دهد کمبود خواب ، احساس نیاز به خواب را افزایش می دهد و ممکن است عاملی برای ایجاد چاقی باشد.
    مطالعه دیگری که محققان دانشگاه ماستریخت هلند انجام دادند نیز نشان می دهد نوجوانانی که در دوران بلوغ ، کمتر می خوابند بیشتر از دیگر نوجوانان هم سن و سال خود به چاقی مبتلا می شوند.

    #96201
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    بسيار ممنون ،
    مطلب مفيد و خوبي بود .

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.