بین نوشیدن آب و سنگ کلیه هیچ رابطه‌ای وجود ندارد

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #92227
    m.jarahzadeh
    مشارکت کننده

    دکتر “محمدعلی حشمتی ” سه‌شنبه 28 مهر در مراسم بزرگداشت هفته ملی سلامت زنان استان، اظهار کرد: آنچه موجب رشد سریع مرغ‌های مصرفی شده، باقیمانده دارویی است که برای جلوگیری از بیمار شدن مرغ‌ها به آن‌ها داده می‌شود.

    وی در خصوص باقیمانده سموم کشاورزی در محصولات کشاورزی هم تصریح کرد: در سازمان جهاد کشاورزی این موضوع مطرح شده و نظارت‌های لازم انجام می‌گیرد اما باید دانست که این سموم بیشتر توسط گلخانه‌ها استفاده می‌شود و باید مدت زمانی از آن بگذرد سپس برداشت شود تا سموم آن آسیب‌رسان نباشد.

    پوست خیار سرشار از آنتی اکسیدان است

    حشمتی عنوان کرد: در خصوص مصرف خیار با پوست و یا بدون پوست بحث‌های زیادی وجود دارد در حالیکه پوست خیار سرشار از آنتی اکسیدان است اما از طرفی هم دارای سموم فراوانی است که برای بدن زیان‌رسان است.

    وی در خصوص بحران کم‌آبی و سوء مصرف آن نیز گفت: متوسط بارندگی در دنیا 860 میلیمتر در دنیا است که این میانگین در ایران به 242 میلیمتر رسیده که کمتر از یک سوم میانگین جهانی است.

    وی تصریح کرد: وضعیت کشور ما نسبت به دنیا بسیار عقب است اما با این حال مصرف خانگی در جهان 75 تا 100 لیتر است که این آمار در ایران 150 لیتر است.

    حشمتی افزود: در آمار جهانی 60 تا 70 درصد آب‌ها صرف کشاورزی شده اما در کشور ما 92.3 درصد در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

    وی تاکید کرد: تلفات آب زیاد است اما متأسفانه نوشیدن آب هم کم است و مردم در نوشیدن آن دچار اشکال می‌شوند به طوری‌که برخی می‌گویند آب در ایجاد سنگ کلیه نقش دارد که این گفته کاملا کذب است و نوشیدن آب هیچ رابطه‌ای با ایجاد سنگ کلیه ندارد.

    جوشاندن آب هیچ فایده‌ای برای بدن ندارد

    حشمتی با بیان اینکه جوشاندن آب هیچ فایده‌ای برای بدن ندارد، تاکید کرد: استفاده از تصفیه‌کننده‌های آب هم یک تبلیغ سو است که هیچ سودی در سلامت افراد ندارد.

    وی گفت: هرچه سختی آب بیشتر باشد میزان ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق هم کاهش می‌یابد.

    خیار را چند روز پس از برداشت مصرف کنید

    به گزارش ایسنا، عضو انجمن پنل در همدان نیز گفت: خیارهای کوچک را چند روز پس از برداشت مصرف کنید.

    دکتر “رضا شکوهی” اظهار کرد: از آنجا که غلظت سموم در محصول خیار با گذشت زمان کاهش می‌یابد بنابراین توصیه می‌شود بلافاصله پس از برداشت آن را مصرف نکنید و بگذارید مدتی از خرید آن بگذرد تا غلظت سموم آن به استاندارد نزدیک شود.

    وی تصریح کرد: خیارهای بزرگ‌تر در مقایسه با خیارهای کوچک و خیار پوست گرفته در مقایسه با مصرف آن به همراه پوست از سموم کمتری برخوردار است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.