بچه ها ! تابستون داره تموم می شه …

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #66759
    Z.Ebadi
    مشارکت کننده

    معمولا تعطیلات تابستون باعث می شه عادات غذایی بچه ها نسبت به زمان مدرسه تغییر کنه و اغلب این تغییر در جهت مثبت نیست ! حالا که تابستون داره تموم می شه وقتشه که بچه ها کم کم به عادات تغذیه ای زمان مدرسه برگردن و برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده بشن . پدر و مادر های عزیز به این نکات توجه کنید: :P
    – صبحانه وعده غذایی بسیار مهمی بویژه برای کودکان در حال رشد است . تحقیقات نشون داده بچه هایی که صبحانه می خورن در مدرسه بهتر عمل می کنند ، نمره های بهتری می گیرند ، تمرکز بهتری دارند و مسئله ها را راحت تر حل می کنند . پس مطمئن شوید که کودکتان در خانه یا مدرسه یک صبحانه کامل می خورد .
    – اگر کودکتان از غذای مدرسه می خورد با مسئولین مربوطه در مورد منوی غذایی و سلامت غذا ها صحبت کنید .
    اگر فرزندتان از منزل غذا می برد ، همراه هم به سبزی فروشی بروید و از او بخواهید سبزیجات مورد علاقه اش را انتخاب کند . اگر بچه ها خودشان غذای شان را انتخاب کنند با علاقه بیشتری غذا خواهند خورد .
    – اگر فرزندتان در فعالیت های فوق برنامه شرکت می کند ، میان وعده مناسبی برایش تهیه کنید . برش های میوه و سبزیجات ، آبمیوه 100 درصد طبیعی ، آجیل و کراکر های سبوس دار و ساندویچ های کوچک پنیر گزینه های خوبی هستند و به او کمک می کنند انرژی لازم برای فعالیتها را تا زمان بازگشت به خانه داشته باشد .
    – فعالیت بدنی منظم برای رشد کودک شما ضروری است . مطمئنا تمام بچه ها به ورزش علاقه ندارند اما راههای دیگری نیز برای انجام فعالیت بدنی در مدرسه و خانه وجود دارد . در واقعمشارکت تمام اعضای خانواده در یک فعالیت بدنی مناسب می تواند سبب تشویق کودک و افزایش علاقه او به ورزش شود .
    – مهمتر از همه اینکه با فرزندتان صحبت کنید . غذا های مورد علاقه اش را بشناسید . بااو در مورد غذا های مورد نیاز او برای رشد صحبت کنید و به کمک هم راههایی را پیدا کنید که مطمئن شوید او دانش و توانایی مصرف غذاهای خوشمزه و مقوی در هر وعده غذایی را دارد .

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.