بوی بد دهان با بروز نارسایی های کلیوی و کبدی در ارتباط است

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #72375
    araghi
    مشارکت کننده

    بوی بد دهان که بسیاری از مردم با آن مواجه هستند؛علاوه بر ارتباط با مشکلات معمول دهان و دندان،بیماری های گوارشی و تنفسی،می تواند با بروز نارسایی ها و اختلال عملکرد کلیه ها و کبد نیز در ارتباط باشد.
    حسام کبیری،متخصص بیماری های دهان درگفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود:بوی بد دهان یکی از مشکلات بسیار شایعی است که تقریبا تمام مردم در طول زندگی خود بارها و بارها با آن مواجه می شوند.

    وی با بیان اینکه بسیاری از مردم برای برطرف کردن بوی بد دهان اقدام به مصرف آدامس های خوشبو کننده و مواد مشابه می کنند،تصریح کرد:گاهی اوقات علت اصلی دهان مربوط به بیماری ها و نارسایی های داخلی است که در این شرایط مصرف آدامس های خوشبو کننده و یا مسواک زدن تنها به صورت موقتی بوی بد دهان را برطرف کرده و در واقع اقدامی کافی نیست.

    کبیری گفت:بوی بد دهان می تواند نشانه ای از بیماری های داخلی بدن باشد که برطرف کردن آن تنها با درمان بیماری ایجاد شده امکان پذیر است.

    وی تاکید کرد:بوی بد ایجاد شده در دهان،علاوه بر ارتباط با مشکلات معمول دهان و دندان، بیماری های گوارشی و تنفسی،می تواند با بروز نارسایی ها و اختلال عملکرد کلیه ها و کبد نیز در ارتباط باشد.

    این متخصص بیماری های دهان با بیان اینکه در مواجه با بوی بددهان نباید به هر اقدامی دست زد،اظهار داشت:هر فردی که دچار این مشکل شده باشد؛در صورتی که با گذشت زمان مشکل بوی بد دهانش با مسواک زدن برطرف نشد،باید برای مشخص شدن علت دقیق مشکلش به پزشک متخصص داخلی یا متخصص دهان و دندان مراجعه کند.

    وی یادآور شد؛درمجموع اقدامات موثری برای برطرف کردن مشکل بوی بد دهان وجود دارد که مسواک زدن روزانه،جلوگیری از خشک شدن حفره دهان،مصرف مواد خوشبو کننده دهان مانند آدامس های معطر و مراجعه منظم به دندانپزشک،از مهمترین این اقدامات است.

    کبیری خاطرنشان کرد:باتوجه به اینکه بوی بد دهان می تواند نشانه ای از نارسایی ها و بیماری های درونی باشد؛لذا توجه به این مشکل و درمان به موقع بیماری ایجاد شده،نه تنها مشکل بوی بد دهان را برطرف می کند؛بلکه از تشدید بیماری ایجاد شده (مانند بیماری های گوارشی، تنفسی،کبدی یا کلیوی) نیز پیشگیری کرده و به درمان مناسب این بیماری ها نیز کمک بزرگی می کند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.