بوییدن و دیدن غذا موجب ترشح اسید معده در فرد روزه‌دار می‌شود

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #89914
    m.jarahzadeh
    مشارکت کننده

    یک فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه بوییدن و دیدن غذا موجب ترشح اسید معده در فرد روزه‌دار می‌شود، گفت: ترشح اسید معده فرد را در معرض ابتلا به زخم معده و روده قرار می‌دهد.

    دکتر محمود اسحق حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اظهار کرد: بوییدن، دیدن و شنیدن نام غذا موجب ترشح حدود 5 الی 10 درصد اسید معده در فرد روزه‌دار می‌شود، به همین دلیل به این افراد گفته می‌شود جهت حفظ سلامت دستگاه گوارش در معرض بوی غذا قرار نگیرند و به اطرافیان نیز توصیه می‌شود با ملاحظات بیشتری مواد غذایی را مورد استفاده قرار دهند.

    این فوق تخصص گوارش و کبد افزود: ترشح اسید معده به ویژه در زمانی که معده خالی است موجب آسیب و ایجاد زخم بر روی معده و روده می‌شود.

    وی در ادامه تصریح کرد: میزان PH اسید معده حدود 3 الی 5 است، بنابراین به افراد روزه‌دار توصیه می‌شود اگر به علت استشمام بوی غذا دچار تهوع شدند به هیچ عنوان دست خود را جلوی دهان خود قرار ندهند زیرا ممکن است، اسید معده نیز ترشح پیدا کند و در صورت تماس با دست موجب سوراخ شدن دست فرد شود.

    عضو هیات مدیره انجمن متخصصان داخلی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: به افرادی که در ساعات ظهر دچار درد معده می‌شوند، توصیه می‌شود روزه نگیرند زیرا با افزایش ترشح اسید معده خود را بیشتر در معرض زخم روده قرار دهند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.