بهترین زمان برای ورزش ؟؟؟

در حال نمایش 9 نوشته (از کل 9)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69790
    azy
    مشارکت کننده

    آیا بهترین زمان برای ورزش کردن چه زمانی می باشد؟صبح،ظهر،عصر یا شب ؟ و به چه دلیل؟

    به لحاظ تخصصی ثابت شده است كه ورزش صبح زود متابولیسم بدن را تقویت می‌كند و با تولید انرژی اضافی یك روز پرثمرتر را برای شما فراهم می‌سازد.

    دلایل متعددی وجود دارد كه ثابت می‌كند باید صبح‌ها ورزش كنید و این كار را همچنان كه برخی از افراد ممكن است به ساعات پایانی عصر موكول كنند، دیر انجام ندهید.

    به گزارش ایسنا، اگرچه ممكن است در روزهای نخست، ورزش صبحگاهی كار سختی به نظر برسد و احساس سنگینی و خستگی داشته باشید، اما بهترین زمان برای این كار صبح اول وقت است. اولین حسنی كه صبح زود دارد، این است كه مجبور نخواهید بود به خاطر كارهایی كه ممكن است پیش آید یا به دلیل مسولیت‌های خانوادگی آن را ترك كنید.

    به گزارش روزنامه‌ اسكاتمن، به لحاظ تخصصی ثابت شده است كه ورزش صبح زود متابولیسم بدن را تقویت می‌كند و با تولید انرژی اضافی یك روز پرثمرتر را برای شما فراهم می‌سازد. برای این كه به خود انگیزه بیشتری برای ورزش كردن بدهید، نام آن را تغییر دهید و بگویید به بازی یا مسابقه می‌روید. مطمئن شوید كه تمرینات شما هر روز اندكی با روز قبل متفاوت است. اجازه ندهید كه تمرینات یكنواخت شما را كسل كند.

    برنامه ورزشی خود را با بالا آمدن خورشید تضمین كنید، چون این كار اثر جسمی و روانی ورزش كردن را تكمیل می‌كند. در ازای هر جلسه انجام تمرینات برای خود پاداشی مثل یك فنجان قهوه، چای مورد علاقه در نظر بگیرید. به طور كلی هیچ انگیزه‌ای به اندازه جایزه كار ساز نیست.

    یك انگیزه عالی برای رغبت به ورزش آماده كردن لباس‌ها و كفش‌های ورزشی از شب قبل است، چون وقتی همه چیز را آماده ببینید، ذهن برای انجام این كار ترغیب می‌شود و یك نكته بسیار مهم دیگر خواب مناسب است. سعی كنید حداقل هفت ساعت خواب خوب و عمیق داشته باشید، وقتی خوب استراحت كنید، انگیزه بیشتری برای ورزش كردن خواهید داشت.

    #96798
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    یه راهکار دیگه هم اینه که یک همراه پیدا کنید ، از یه دوست یا یکی از اعضای خانواده بخواید شما را همراهی کنید . حفظ ورزش به صورت گروهی بیشتره ولذت بخش تر هم میشه ….

    #96815
    azy
    مشارکت کننده

    بله منم خیلی موافقم یک همراه میتونه به آدم کلی انرژی بده و صد البته که باید ارادش قویتر او ما باشه که اگر ما خسته شدیم اون تشویقمون کنه[hr]
    قویتر از ما…

    نمیدونم چرا ویرایش نمیتونم انجام بدم جدیدا در پستهام؟؟؟؟

    #96820
    کاربر عادی
    مشارکت کننده

    ممونم azy جان
    مشکل ویرایش تاپیک ها حل شد ببخشید اگه اذیت شدید، یک مشکل کوچکی وجود داشت.

    در مورد تاپیکت هم که باید گفت خانم های کارمند که نمی تونند اول صبح ورزش کنند، اگه خیلی فعال و پرانرژی باشند عصرها ورزش می کنند متاسفانه.

    #96822
    azy
    مشارکت کننده

    ممنونم خانم ابوطالبی گل..

    خانمهای کارمند اول باید شامشون رو بین 6 تا 8 بخورند بعدش هم یه باشگاه نزدیک یا استخر.. در غیر اینصورت میتونن حسابی برقصند یا از تردمیل و دستگاههای منزل استفاده کنند…تا باربی بشن..(-:

    #97125
    amatorboxer
    مشارکت کننده

    به نام خدا
    بهترین زمان ورزش هوازی برای چربی سوزی و بالا بردن متابولیسم صبح قبل از خوردن صبحانه است ولی چندتا نکته هست که باید بهشون توجه کرد یکی لباس راحت بپوشید یعنی آزادانه بتونید توی لباسی که به تن دارید حرکات ورزشی رو انجام بدید دوم گوش کردن به موزیک مورد علاقه چون انگیزه رو بالا میبره سوم کفش مناسب باید توجه کنید که کفشهایی که می خواهید با اونها ورزش کنید یک مقدار زیره(لج) داشته باشه و برای ورزش مناسب باشه که خدای نکرده به کمرتون فشار وارد نشه :)

    #97126
    کاربر عادی
    مشارکت کننده

    ممنون دوست عزیز.
    ولی جدی مگه میشه اول صبح با شکم خالی ورزش کرد، مخصوصاً اگه رژیم داشته باشی و شام سبک خورده باشی اول صبح از حال می ری.

    #97142
    amatorboxer
    مشارکت کننده
    aboutalebi wrote:
    ممنون دوست عزیز.
    ولی جدی مگه میشه اول صبح با شکم خالی ورزش کرد، مخصوصاً اگه رژیم داشته باشی و شام سبک خورده باشی اول صبح از حال می ری.

    به نام خدا
    کلا ورزش هوازی رو هر موقع در روزانجام بدید برای شما مفید هست ولی در جواب شما باید بگم:
    خیر از حال نمیریم مگر اینکه مشکل خاصی از قبیل مشکلات پزشکی داشته باشید که در اینصورت برای انجام هرگونه ورزشی باید با پزشک معالجتون مشورت کنید. در ضمن اگر قصدتون کاهش وزن و از بین بردن چربیهای زائد هست باید ورزش هوازی رو در ساعات ابتدایی روز( بلافاصله بعدار بیدار شدن از خواب ) با معده خالی انجام داد چون بعداز خواب شبانه قند بدن به پایین ترین حد میرسه و در اینجاست که شما هر ورزش هوازیی رو انجام بدید چربی بعنوان سوخت در بدن مورد استفاده قرار میگیره و بهترین حالت ممکن اینه که 20 الی 30 دقیقه پیاده روی سریع رو انجام بدیم0
    حالت دوم اینه که بعد از تمرینات بدنسازی 20 الی 30 دقیقه ورزش هوازی رو انجام داد که خیلی هم موثر هستش( البته اگر به تمرین با وزنه مشغولید اگر نه که همون روش اول بهترین هست) با آرزوی موفقیت برای شما

    #97296
    890319172
    مشارکت کننده

    سلام دوستان من رژیم گگرفتم و لاغر شدم الن میخام رژیممو ول کنم و ورزش هم دیگه نکنم قبل از ول کردن رژیمم چکار کنم که بعدش وزنم دوباره برنگرده؟

در حال نمایش 9 نوشته (از کل 9)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.