بـهترین وقـت بـرای شیر نـوشیدن

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #79767
    e.amini
    مشارکت کننده

    مدت زمان جذب و هضم شیر حدود 3 تا 4 ساعت است به همین دلیل گفته می‌شود بهترین زمان مصرف شیر قبل از خواب است تا در طول خواب، بدن با جذب آن نیاز پروتئینی خود را تامین کند.

    شیر تأمین‌کننده تریپتوفان نیز است که در داشتن خواب خوب و آرام دارد. شیری که در طول روز از طریق غذاها مصرف می‌کنیم، جزو واحد شیر مصرفی محسوب می‌شود. البته به شرطی که در اواخر طبخ به غذا اضافه شود و همراه با غذا نجوشد. شیر معمولاً در غذا برای طعم دادن استفاده می‌شود و توجه داشته باشید شاید مقداری از آن مثلاً در سوپ ریخته شود اما این مقدار سر سفره بین چند نفر تقسیم می‌شود درحالی‌که توصیه ما مصرف 2 لیوان شیر خالص در روز است. به علاوه، اگر فردی تمایلی به مصرف شیر ندارد، بهترین جایگزین آن ماست کم‌چرب است. برخلاف تصور، پنیر جایگزین شیر نیست و در گروه پروتئین‌ها دسته‌بندی می‌شود. برخی مادرها به فرزندی که شیر پاستوریزه نمی‌خورد مکمل کلسیم می‌دهند، در صورتی که این مکمل نمی‌تواند جایگزین مناسبی باشد و بهترین راه‌حل استفاده از شیرخشک فرموله است.

    #101395
    madjd
    مدیرکل

    یعنی در حال خواب ،بدن نیاز پروتئینی خود فقط از شیر تامین میکند؟چرا؟

    #101413
    e.amini
    مشارکت کننده

    فکر نمی کنم این طور باشه. احتمالا به این دلیل که شیر ترکیب خوبی از پروتئین، کربوهیدرات و کلسیم است، در زمان استراحت می تواند جذب با کفایت تری داشته باشد. ضمن اینکه اغلب منابع پروتئینی ذیگر را نمی توان در قالبی به سادگی و سبکی شیر تهیه ومصرف کرد. به فرض برای مصرف یک تخم مرغ ساده هم باید زمانی را برای طبخ آن اختصاص داد و همراه با نان و … -که باعث سنگین تر شدن آن می شود- مصرف نمود.

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.