بعضي عسل ها فقط اسمشان عسل است

در حال نمایش 7 نوشته (از کل 7)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #78743
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    تا حدود زيادي تركيب‌ و خواص عسل‌هاي مختلف با هم يكسان هستند البته اگر تغييراتي در روند توليد آنها داده نشده باشد. عسل‌هاي ارزان‌قيمت موجود در بازار كه به «عسل چيني» معروفند، در حقيقت عسل نيستند بلكه «گلوگز مايع» هستند…
    «گلوکز مايع» در صنعت تهيه محصولات قندي اهميت زيادي دارد و از هيدروليز نشاسته ذرت، گندم، سيب‌زميني و… به دست مي‌آيند. در واقع عسل‌هاي چيني، نشاسته يا قندي هستند كه طي فرآيند هيدروليز تهيه مي‌شوند. رنگ و ظاهر اين نوع عسل‌ها، شبيه عسل طبيعي است اما با شيريني كمتر.
    تقريبا همه عسل‌هاي موجود در بازار تقلبي هستند و اين بزرگ‌ترين تقلبي است كه در توليد و عرضه عسل انجام مي‌شود. معمولا در صنايع، «گلوكز مايع» يا «قند اينورت» را با عسل مخلوط مي‌كنند، به همين دليل تقريبا بو، طعم و مزه عسل طبيعي مي‌دهد و به راحتي نمي‌توان تشخيص داد كه عسل مرغوب است يا نه. در حقيقت، عسل خالص عسلي است كه قند اينورت يا گلوكز مايع به آن اضافه نشده باشد و زنبورها با شهد گل و گياه تغذيه شده باشند، اما متاسفانه برخي از زنبورداران، زنبورها را با آب‌قند يا شكر تغذيه مي‌کنند زيرا نگهداري كندوهاي عسل در نواحي پرگل براي آنها هزينه‌بردار است. خواص و ارزش تغذيه‌اي اين نوع عسل‌ها مانند عسل‌هاي طبيعي نيست.
    به علاوه، بو، تغيير رنگ عسل، غلظت، شكرك‌زدن يا نزدن را نبايد ملاكي براي تشخيص مرغوبيت عسل دانست. عسل مرغوب و خالص به ندرت يافت مي‌شود و در صورتي كه عسل طبيعي باشد، نسبتا قيمت بالايي خواهد داشت. پس هنگام خريد عسل، به گفته‌هاي فروشنده اكتفا نكنيد.

    #101207
    madjd
    مدیرکل

    چطوری میشه عسل خوب را از بد تشخیص داد؟
    اگر قیمت عسل بالا باشه نشانه ی مرغوبیت آن است؟

    #101223
    مریم
    مشارکت کننده

    بیشتر از روی عطر و بو و رنگ عسل می شه تشخیص داد معمولا عسل طبیعی یه مزه ی خاصی داره که شیرینیش با یه تندی خاصی همراهه،
    نه همیشه این طور نیست که عسل گروون مرغوب هم باشه ، پدر شوهر من زنبور داره . چند ساله که این کار رو در کنار کار خودش داره ولی طبق گفته ی خودش تشخیص عسل طبیعی هنوز براش سخته پس تنها راهه خرید یه عسل خوب به نظر من اینه که از یه جای مطمئن بخرید

    #101225
    madjd
    مدیرکل

    ممنون.پس بهترین راه اعتماد به فروشنده است.

    #101227
    مریم
    مشارکت کننده

    حالا باز امروز از پدر شوهرم می پرسم اگه راهی بلد بود براتون می گم!

    #101233
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    باشما موافقم . بهترین راه همان طعم و مزه منحصر به فرد آن است .
    خوش با حال شما که به عسل طبیعی دسترسی دارید و اون رو با خیال راحت مصرف می کنید .

    #101317
    مریم
    مشارکت کننده

    عسل طبیعی در دمای 5 درجه زیر صفر و دمای بالاتر از 22 درجه شکرک می زنه بافتش تقریبا مثه روغن نباتی جامد می شه و دوم این که اگه عسل طبیعی رو بریزی تو آب سرد حل نمی شه من خودم اینو امتحان کردم می خواستم شربت رو با عشل شیرین کنم ولی وقتی عسل رو ریختم تو آب که یخ توش بود به زور حل شد !
    من همیشه با طریقه نگهداری عسل مشکل داشتم ظرف بزرگ عسل رو تو انبار می ذاشتم و چون ما تو منطقه سردسیر هستیم می رفتم می دیدم عسلم شکرک زده ولی وقتی اینو فهمیدم که دمای محیطی که عسل توشه ،باعث شکرک زدنش می شه ؛ حالا ظرف عسل رو می ذارم تو کابینت آشپز خونه و دیگه شکرک نمی زنه!

در حال نمایش 7 نوشته (از کل 7)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.