بعد از ورزش این غذا‌ها را نخورید

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #72837
    m.abolfathi
    مشارکت کننده

    ورزشکاران معمولا پس از انجام یک تمرین یا ورزش سنگین به غذا خوردن می‌پردازند تا انرژی از دست رفته را دوباره به دست آورند.

    در این میان انتخاب غلط غذا می تواند تمامی زحمات شما را از بین برده و باعث شود تا نتوانید به تناسب اندام مورد نظر برسید. در این مطلب شما را با 4 ماده غذایی که نباید پس از تمرین ورزشی مصرف شود آشنا می کنیم.

    برنج قهوه ای
    این درست است که این ماده غذایی دارای منابع غنی کربوهیدرات است و می تواند یک منبع مناسب برای انرژی باشد اما این ماده غذایی دارای سبوس فراوانی بوده و انرژی موجود در آن بسیار دیر هضم می شود. در این جا شما می توانید از برنج سفید برای بدست آوردن کالری استفاده کنید.

    سالاد
    سالاد یک ترکیب غذایی سالم با ویتامین های مختلف است که می تواند نیازهای بدن شما را تامین کند. اما باید به این نکته اشاره کرد که سالاد نیز دارای مقادیر زیادی ” فیبر” است که هضم آن را طولانی کرده و در ضمن مواد مورد نیاز برای بازیابی انرژی پس از تمرین را برای شما در بر ندارد.

    فست فودها
    غذاهای فوری مثل همبرگر حاوی پروتئین و کربوهیدرات فراوانی هستند اما نباید فراموش کرد که این مواد غذایی حاوی چربی و نمک بسیار زیادی هستند. این مواد بسیار دیر هضم هستند و همچنین مانع از رسیدن مواد مغذی به بدن می شود. همچنین فراموش نکنید که این مواد غذایی دارای کالری بسیار زیادی هستند و می توانند زحمات شما را پس از یک تمرین سخت به هدر دهند.

    شکلات سیاه
    این صحیح است که شکلات سیاه دارای حجم زیادی از آنتی اکسیدان است اما استفاده از مواد قندی پس از تمرین به بازیابی انرژی و توانایی شما پس از تمرین کمک نخواهد کرد. اگر بدنبال یک خوراکی شیرین پس از اتمام تمرین هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از شیرکاکائوهای بدون چربی است که منبع مناسبی برای کربوهیدرات است.

    #98311
    zghasemi
    مشارکت کننده

    ممنون از مطلب جالب شما
    با توجه به اینکه بعد از فعالیت بدنی تمایل به دریافت مواد غذایی بسیار افزایش می یابد و احتمال دریافت بیش از حد مواد غذایی وجود دارد به دوستانی که قصد کاهش وزن دارند توصیه می کنم حداقل 30-45 دقیقه بعد از فعالیت بدنی از مصرف هر گونه مواد غذایی خودداری کنند.

    #98319
    madjd
    مدیرکل

    آیا این درست است که میگویند جذب مواد غذایی بعد از فعالیت بدنی بیشتر است؟

    #98327
    a.babazadeh
    مشارکت کننده

    در مورد جذب موادی که بدن طی ورزش از دست داده مانند آب و سدیم و … از طریق تعریق این جمله صحیح است.اما در مورد سایر موارد تاکیدی وجود ندارد. البته این مطلب نیز می تواند مرتبط به این موضوع باشد که محققان به این نتیجه رسیده اند در صورتیکه فرد ورزشکار تا 1 ساعت پس از ورزش کربوهیدرات دریافت نکند بازسازی ذخایر گلیکوژن او کاهش می یابد و این مسئله برای ورزشکاران حرفه ای از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه هرچه ذخیره گلیکوژن فردی کمتر باشد انرژی از راه بی هوازی تامین می شود که خود منجر به تولید اسید لاکتیک و در نتیجه بروز خستگی می شود.پس شاید منظور از جذب بیشتر اثر بیشتر در بازساری بیشتر گلیکوژن باشد.

    #98359
    nazari
    مشارکت کننده

    با سلام خسته نباشید صبح قبل از اینکه سر کار برم روزی یک ساعت پیاده روی میکنم ولی نمیدونم بعد از خوردن صبحانه برم پیاده روی یا بعد از خوردن صبحانه لطفا راهنمایی ام کنید

    #98382
    a.babazadeh
    مشارکت کننده

    مسئله ای که مهم است میزان فعالیت بدنی شماست. قبل و بعد از غذا تفاوتی ندارد. تنها به این نکته توجه داشته باشید که فعالیت بدنی قبل از غذا اشتهای شما را بیشتر می کند اگر اشتهای خود را کنترل کرده و حجم بیشتر یا مواد غذایی با کالری بیشتری پس از ورزش استفاده نمی کنید می توانید قبل از غذا ورزش کنید.به عبارتی اگر شما صیبحانه خود را چه از نظر حجم و چه از نظر نوع مواد غذایی و کالری تغییر نمی دهید تفاوتی ندارد که قبل از صبحانه ورزش کنید یا پس از آن.

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.