برنامه کاهش وزن بعد از فارغ شدن

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #84856
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    میانگین افزایش وزن در زمان بارداری ۹ الی ۱۳ کیلوگرم است . در زمان تولد نوزاد ۷- ۶ کیلوگرم از وزن بدن مادر کاسته می شود و مدتی طول می کشد تا باقی مانده اضافه وزن از بین برود.
    مادران شیرده از ۴۵ روز بعد از زایمان می‌توانند رژیم غذایی خود را شروع کنند. برخی از مادران گمان می‌کنند اگر در دوران شیردهی رژیم غذایی بگیرند دچار کمبود شیر می‌شوند اما باید گفت که پیروی از یک رژیم غذایی مطلوب و الگوهای رژیم غذایی تا ۲ سال کاهش شیر را به دنبال نخواهد داشت.
    مادر از ۴۵ روز بعد از زایمان می‌تواند رژیم غذایی خود را شروع کند و این امر شامل مادرانی می‌شود که دچار اضافه وزن، چاقی و یا بیماری خاصی هستند، بنابراین به مادران با وزن نرمال توصیه نمی‌شوند.
    در صورت عدم کاهش وزن باید به سه مورد توجه داشت اول اینکه آیا مادر بیشتر از میزان توصیه شده و تحت تاثیر دیگران شیر مصرف می‌کند و یا کودک کم‌تر از میزان طبیعی شیری خورد که اضافه آن به بدن مادر جذب می‌شود و سوم اینکه متابولیسم بدن مادر در حین حاملگی دچار اختلال شده باشد که این موضوع خود موجب کاهش وزن مطلوب در مادر می‌شود.
    اضافه وزن بدن مادر شیرده براساس شاخص توده بدنی هر فرد تعیین می‌شود چنان ه وزن نرمال را ۱۸٫۵ تا ۲۵ کیلو در نظر بگیریم اگر مادر در این محدوده باشد رژیم غذایی توصیه می‌شود و چنانچه ۲۵ تا ۳۰ باشد اضافه وزن محسوب می‌شود.

    #101626
    235
    مشارکت کننده

    باسلام من ندا هستم ۲۸ساله ,وزن ۶۰و قد۱۵۳ میخواستم بدونم الان که کودکم یازده ماهست میتونم رژیم لاغری داشته باشم, با اینکه کودکم چهار تاپنج وعده غذامیخوره بازم تردیدی دارم, ممنون میشم راهنماییم کنید.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.