برای کاهش افسردگی چه بخوریم؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #71050
    matin
    مشارکت کننده

    مصرف ماهي و روغن زيتون افسردگي را كاهش مي دهد

    شيوع افسردگي در افرادي كه به طور مرتب چاي سبز مصرف مي كنند كمتر است و همچنين روغن زيتون داراي ماده موثري است كه اثرات ضد افسردگي دارد.

    دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد: كساني كه دچار افسردگي هستند غالبا تغذيه نامناسبي دارند زيرا وقتي فردي دچار افسردگي باشد، سطح انرژي در او كمتر از حد معمول است و اشتياق و اشتها براي غذا خوردن در او از بين مي رود و در نتيجه تغذيه فرد دچار اختلال مي شود.

    بنابراين گزارش،‌ كمبود برخي از مواد مغذي در رژيم غذايي فرد مي تواند سبب ايجاد افسردگي شود يا حالت افسردگي فرد را تشديد مي كند كه اسيدهاي چرب امگا 3 از جمله اين مواد است زيرا كمبود اين مواد در رژيم غذايي مي تواند افراد را مستعد افسردگي كند و براي رفع اين كمبود مي توان غذاهاي دريايي به خصوص ماهي هاي چرب،‌ تخم مرغ هاي غني شده با امگا 3،‌ روغن كانولا، گردو،‌ سويا و سبزيجات برگ سبز منابع غذايي اسيد چرب امگا 3 مصرف كرد.

    سطح اسيد فوليك در خون برخي از افراد مبتلا به افسردگي پايين است و جگر، قارچ و سبزي هاي برگ سبز به ويژه اسفناج و كلم بروكلي، گوشت گاو كم چربي،‌ سيب زميني، آب پرتقال و لوبيا از منابع اسيد فوليك هستند.

    ويتامين B6 نيز در درمان و پيشگيري از افسردگي موثر است و اين ويتامين به طور گسترده در غذاها وجود دارد كه گوشت، غلات به خصوص گندم، سبزي ها و مغزها حاوي اين ويتامين هستند.

    بر اساس اعلام دفتر بهبود تغذيه جامعه،‌ ويتامين E به علت اثرات آنتي اكسيداني زيادي كه دارد مي تواند در درمان وپيشگيري از افسردگي موثر باشد و از آنجايي كه اين ويتامين توسط گياهان ساخته مي شود،‌ روغن هاي گياهي بهترين منابع آن هستند.

    اين گزارش حاكيست،‌ سطح منيزيم در بدن افراد مبتلا به افسردگي كمتر از افراد سالم است و دريافت منيزيوم در كاهش افسردگي مؤثر است و دانه ها،‌ مغزها، حبوبات، سبزي هاي برگ سبز تيره منابع خوب اين ماده مغذي هستند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.