برای خلاصی از چربی دور شکم چی بخورم؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #86321
    z.yari
    مشارکت کننده

    با وجود اینکه خوردن غذاهای چرب مانند کره٬ پنیر و گوشت های پر چربی در به وجود آمدن چربی دور شکم بی تاثیر نیست ولی تنها دلیل به وجود چربی دور شکم هم به شمار نمی آید. ژنتیک٬ رژیم غذایی٬ سن و نحوه زندگی هر فرد، می تواند در افزایش سایز دور کمرش موثر باشد.
    چای سبز: محققان دریافته اند که مصرف چای سبز همراه با ورزش در کاهش وزن موثر است. ترکیبات موجود در چای سبز متابولیزم بدن را بالا برده و باعث سوختن بیشتر کالری و کاهش چربی دور شکم می شوند.
    بلوبری: مصرف بلوبری تاثیر به سزایی در کاهش چربی دور شکم دارد. تحقیقی که بر روی موش ها انجام شد، نشان داده است، موش هایی که از رژیم غذایی شامل مقادیر بالایی بلوبری پیروی کرده اند به مراتب چربی دور شکم کمتری نسبت به سایر موش هایی داشتند که از رژیم غذایی پر چرب یا کم چرب پیروی کرده بودند.
    سویا: مطالعات متعدد نشان داده است که مصرف مرتب سویا باعث کاهش وزن و کم شدن چربی دور شکم می شود. علت اصلی این امر دارا بودن ایزوفلاون در سویا است. این ترکیب که مانند استروژن عمل می کند نه تنها با چربی دور شکم مبارزه می کند بلکه بدن را در برابر سرطان سینه محافظت می کند.
    تاثیر مصرف فیبر بر کاهش سایز دور کمر: برای کاهش سایز دور کمر خود غلات سبوس دار را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. به عنوان مثال از نان و برنج قهوه ای به جای سفید استفاده کنید.
    غذاهای فرآوری شده و تصفیه شده تاثیر مستقیمی بر افزایش وزن و اختلال در روند کاهش وزن دارند. بر اساس پژوهشی، رژیم غذایی کنترل وزن که شامل غلات سبوس دار است تاثیری چند برابر در روند کاهش سایز دور کمر دارد.

    راه حل نهایی خلاص شدن از چربی دور شکم کدام است؟
    شواهد علمی نشان می دهد که یک رژیم غذایی کنترل شده از لحاظ کالری که سرشار از میوه، سبزیجات، غلات کامل، لبنیات کم چرب، لوبیا، آجیل، دانه ها، گوشت بدون چربی، ماهی، تخم مرغ، مرغ و بوقلمون است، پایه و اساس یک رژیم غذایی کامل را تشکیل می دهد که تمام نیازهای بدن شما را برآورده می کند و در عین حال چربی های اضافه بدن شما را مانند ساطوری از بین می برد.
    همچنین متخصصان لاغری توصیه می کنند که برای گرفتن نتیجه بهتر است حداقل چهار تا پنج روز در هفته٬ نیم تا یک ساعت ورزش کنید.
    ____________________________________________________________________________
    زهرا یاری، کارشناس ارشد تغذیه.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.