با پیاده روی بر میل خود به شیرینی غلبه کنید

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #73585
    farzaneh negahban
    مشارکت کننده

    پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه اگزستر می گویند نتایج تحقیقات آنان نشان داده است که انجام پیاده‌روی ولع افراد برای مصرف شکلات را کاهش می‌دهد .

    این محققان عنوان کرده اند حتی در مواقع پرتنش و استرس زا، کارمندان می‌توانند پس از یک تحرک بدنی کوتاه مدت مثل پیاده روی تمایل خود را به خوردن شکلات تا ۵۰ درصد کاهش دهند.

    این مطالعه روی ۷۸ شرکت کننده انجام گرفته که به طور معمول عادت به شکلات خوری در محیط کاری دارند.

    در زمانی که فردی تحرک ندارد، سوخت و سازش به کندی صورت می‌گیرد و در نتیجه کالری کمتری مصرف می‌شود. به این ترتیب پیاده‌روی تند نه فقط موجب سوزاندن کالری‌ها حین پیاده‌روی، بلکه بعد از آن هم می‌شود. با خم و راست کردن عضلات در ورزش منظم، میزان سوخت و ساز فزونی می‌گیرد؛ به‌ویژه اگر بکوشید از طریق کاهش جذب کالری وزن بدنتان را کم کنید.

    در واقع خوردن مواد غذایی و تنقلات پرکالری در بین روز و به عنوان میان وعده در ساعات کاری، یک عادت بی‌منطق و بدون فکر است که می‌تواند به مرور زمان منجر به افزایش وزن شود.

    این اضافه وزن تدریجی آغاز بسیاری از بیماری‌های متابولیکی مانند چاقی و دیابت است
    پیاده روی فعالیت بسیار مفیدی است و نه تنها عضلات را تقویت می‌کند بلکه برای مهمترین عضله بدن یعنی قلب نیز مفید است. پیاده روی در هر زمان و مکانی می‌تواند انجام شود و اگر به درستی انجام شود می‌تواند کالری بسوزاند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.