با مصرف ماست، خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهید

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #75428
    s.samadi
    مشارکت کننده

    گرچه ما روی فواید ماست کم چرب تأکید کردیم، اما مطالعات منتشر شده در مجله تغذیه درمانی، نشان میدهد که لذت بردن از ماست پرچرب و دیگر غذاهای لبنی پرچرب مانند شیر کامل، پنیر، خامه، خامه ترش و کره خطر سرطان را کاهش می‌دهد. اگر چه چربی اشباع شده این محصولات بالا است، اما غذاهای لبنی، حاوی عوامل بالقوه پیشگیرنده سرطان، مانند چربی بازدارنده ای به نام اسید لینولیک دوگانه هستند.در این مطالعه، بیش از 60 هزار زن چهل تا هفتاد ساله، به طور میانگین حدود8/14 سال، از ماست پر چرب استفاده میکردند. زنهایی که هر روز حدافل 4 وعده غذاهای لبنی پرچرب استفاده می‌کردند، 41% از خطر ابتلا به سرطان، نسبت به آنهایی که وعده های کمتری از این ماست استفاده میکردند، مصون شدند.برای افزایش هر دو وعده غذای لبنی پرچرب که هر کدام از زنها، هر روز استفاده میکردند، 13% خطر ابتلا به سرطان کم می‌شد.بنابراین، در حالیکه محققان سعی دارند تا به قطع چربی اشباع شده به خصوص چربی گوشت، توصیه کنند، استفاده از ماست پرچرب و دیگر فراورده‌های لبنی میتواند پیشگیرنده باشد.

    #99250
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    پزشكان در آخرین تحقیقات خود دریافتند، مصرف لبنیات ترش و تخمیر شده مانند ماست، از بیماری سرطان كبد جلوگیری می كند.

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه الاهرام مصر، ماده سیلیلات
    لاكتوبسلیس در لبنیات تخمیر شده، می تواند كبد انسان را از ابتلا به این نوع سرطان حفاظت كند.

    آزمایش اولیه پزشكان مصری بر روی موش های آزمایشگاهی نتیجه بسیار خوبی داشت و نشان داد موش هایی كه به آنها مواد
    سرطان زا تزریق شد و ماده در لبنیات تخمیر شده مصرف كردند ، تا حد زیادی از ابتلا به سرطان محافظت شده اند.‏

    این پژوهش همچنین با اشاره به انجام این آزمایش بر روی موش های مبتلا به سرطان افزود: حتی در بین موش های آلوده به سرطان متوجه شدیم كه مصرف ماده سیلیلات لاكتوبسلیس، از انتشار سرطان به سایر اجزای بدن نیز جلوگیری می كند.

    #99253
    farzaneh negahban
    مشارکت کننده

    خیلی مطلب جالبی بود ممنون
    البته حتی اگر نتایج این مطالعه صحت داشته باشه شواهد در مورد مضرات چربی شیر و ماست خیلی بیشتره، بهتره خاصیت ضد سرطانی رو از دیگر مواد غذایی که ضرری هم ندارند دریافت کنیم

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.