با لوبیای سویا آشنا شویم

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #81760
    farzaneh negahban
    مشارکت کننده

    تأثیرات سویا در پیشگیری و نیز کاهش علائم یائسگی، سرطان سینه و سایر سرطان‌ها، بیماری‌های قلب و عروقی، پوکی استخوان و نیز کاهش وزن را همه ما حتی برای یک بار هم که شده شنیده‌ایم.
    * لوبیای سویا یکی از مواد غذایی گروه حبوبات است که جزا صلی رژیم غذایی آسیایی بوده و از حدود 13000 سال پیش در این قاره پیدا می‌شده.

    * هر یک لیوان لوبیای سویا حاوی پروتئینی حدوداً به اندازه پروتئین 100 گرم گوشت، مرغ یا ماهی است. از نظر کیفیت نیز کیفیت پروتئین این لوبیا قابل‌مقایسه با پروتئین‌های حیوانی است در حالی که هیچ‌کدام از حبوبات را نمی‌توان از نظر کیفیت پروتئین با گوشت و مرغ و ماهی مقایسه کرد.

    * لوبیای سویا هم مانند سایر حبوبات هیچ کلسترولی ندارد؛ اما جالب است که محتوای چربی خوب سویا از همه حبوبات بیشتر است. در واقع سویا را می‌توان یکی از منابع چربی امگا 3 در نظر گرفت.

    * سویا همچنین حاوی مقادیر بالایی از مواد معدنی مخصوصاً کلسیم، آهن و روی است. درست است که بدن ما آهنی که از مواد غذایی گیاهی وارد بدن می‌شود را به کیفیت آهن گوشت و مواد غذایی حیوانی جذب نمی‌کند؛ اما همراه کردن ویتامین C با این غذا بسیار به جذب آهن گیاهی کمک می‌کند؛ مثلاً با خوردن مواد غذایی مثل مرکبات، فلفل قرمز، گوجه‌فرنگی، توت‌فرنگی و کلم بروکلی.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.