با فیبر غذایی و گیاهان چلیپایی از سرطان سینه دور بمانید

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #76470
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    فیبر زیادی مصرف کنید
    نتایج یک پژوهش آمریکایی که روی نزدیک به 83234 زن انجام گرفته، نشان می‌دهد آن دسته از زنانی که دوره‌ی پیش از یائسگی را می‌گذرانند و روزانه 5 واحد میوه و سبزیجات مصرف می‌کنند 23 درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار می‌گیرند. این خواص میوه و سبزیجات به ویژه به خاطر سرشار بودن آن‌ها از فیبرها، مواد معدنی و نیز به خاطر غنی بودن‌شان از اسید فولیک ها (ویتامین B9) و لیکوپن ها (رنگدانه های حل شدنی قرمز) می‌باشد.
    محققان بر این باورند اگر همه‌ی زن‌ها 6 ماه بیشتر به کودکان‌شان شیر بدهند سالانه از 25000 مورد سرطان سینه پیشگیری خواهد شد
    مواد غذایی سرشار از فیبر: آلو خشک، خرما، زردآلو، انجیر، عدس، لوبیا سفید، نخود.
    مواد غذایی سرشار از اسید فولیک: شاهی، جعفری، ماش، رازیانه، مارچوبه.
    مواد غذایی سرشار از لیکوپن: گوجه فرنگی، هندوانه، گریپ‌فروت صورتی.

    گیاهان چلیپایی بخورید
    کلم سبز، شلغم، کلم بروکلی، بروکسل و … . نتایج یک پژوهش سوئدی که روی نزدیک به 5482 زن انجام گرفته است نشان می‌دهد مصرف گیاهان چلیپایی می‌تواند بروز سرطان سینه را به میزان 20 تا 49 درصد کاهش دهد. به این دلیل که این گیاهان سرشار از گلوکوزینولات (ترکیبات گوگردی) هستند.
    همچنین یک پژوهش آمریکایی که در ژانویه‌ی 2009 انتشار یافت، نشان می‌دهد سولفورافان (خانواده‌ی گلوکوزینولات ها) مانع تکثیر سلولی شده و از تشکیل تومورها به ویژه تومورهای سینه جلوگیری می‌کند.
    علاوه بر این، تحقیقات صورت گرفته روی حیوانات نیز فواید ایندول-3- carbinol(گلوکوزنیولات دیگری) را در خودتخریبی تومورهای پستانی به اثبات رسانده است

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.