با غذا خنک شوید

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #67434
    hooshmand
    مشارکت کننده

    تابستان فصل گرما و فصل عرق‌ريزان است و مردم از گذشته‌هاي دور، كوشيده‌اند با گرماي اين فصل مقابله كنند از جمله با آب خنك، اما استفاده از آب خنك يگانه راه مقابله با گرما نيست، در اينجا به چند روش طبيعي براي مقابله با گرما اشاره مي‌شود
    غذاهاي تلخ بخوريد
    براي جبران درجات حرارت تابستان داغ، يك رژيم غذايي سبك از ميوه‌هاي تازه و سالاد را برگزينيد. هرچه ميوه و سالاد انتخابي شما تلخ‌تر باشد، مفيدتر است.
    از ديدگاه طب سنتي چين، يك طعم تلخ، گرماي زيادي بدن را خنثي مي‌كند، بنابراين كاسني و قاصدك شما را خنك و قلب و روده كوچك شما را تحريك مي‌كنند. مارچوبه هم گياهي است كه اثر خنثي كنندگي برگرما دارد و بويژه، خواص پاك كنندگي آن قوي است.
    سالادها، دانه‌هاي خوراكي و ماهي ببلعيد
    غذاهاي سرشار از مواد معدني كلسيم، منيزيم و سيليكون اثر آرام بخشي روي بدن دارند كه مي‌تواند با گرماي غيرطبيعي وارد شده به بدن مقابله كند. براي داشتن يك تابستان غني از مواد معدني خنك‌كننده و آرامش دهنده، سالادهاي سبزي با شاهي آبي، ترشك، كلم پيچ، كلم ايتاليايي (كلم بروكلي(، جعفري، خردل، قاصدك سبز و اسفناج درست كنيد و به آن دانه‌ها و مغزهايي چون كنجد، آفتابگردان، دانه‌هاي كدو حلوايي، مغز بادام و جوزبرزيلي را بيفزاييد.
    آن را با ماهي سفيد، ماهي سالمون كنسرو شده يا ساردين (همراه با استخوانهايش) كه همگي محتوي مقادير زيادي كلسيم هستندبخوريد ودر پي آن يك ظرف بزرگ سالاد ميوه اي سرشار ا ز منيزيم و فراهم آمده با خرما، موز، كشمش، برگه زردآلو و هلو راصرف كنيد.
    از اسانسهاي روغني استفاده كنيد
    روغن اسطخودوس يكي از معدود اسانس‌هاي روغني است كه مي‌تواند به زيبايي پوست هم كمك كند. اين مسئله را يك شيميدان زماني كشف كرد كه پس از سوختن دستش در آزمايشگاه، فوري آن را در روغن Rene Maurice Gattefosse فرانسوي بنام اسطخودوس خالص فرو برد و با تعجب مشاهده كرد جراحت به ميزان قابل توجهي التيام يافت و هيچ اثري از زخم باقي نماند. در اين باره براي نتيجه بهتر، براي تسكين پوست، آن روغن را به يك حمام ولرم بيفزاييد.
    روغن نعناع هم اثر خنك كنندگي دارد ولي بسيار قوي است، بنابراين مواظب باشيد كه از آن به صورت خالص استفاده نكنيد، چراكه مي‌تواند به جاي آرامش، سبب تحريك و ناراحتي پوست شود. بهتر است از فراورده مخلوط حاوي نعناع استفاده كنيد كه مي‌تواند به طور مستقيم روي نقاط ضربان ماليد تا احساس راحتي كرده و اضطراب ما كمتر شود.
    چاي نعناع به كاهش دماي بدن كمك مي‌كند و همچنين باعث گرفتن گرماي پوست هنگام زدن كهير مي‌شود. يك مشت نعناع تازه كه تا حدودي خردشده را به آب جوشان بيفزاييد و پيش از جوشيدن بگذاريد به مدت ده دقيقه دم بكشد. يا آب هندوانه بخوريد-در داستانها آمده كه قوم يهود هنگام ساخت اهرام مصر براي كاهش دماي بدنشان هندوانه مي‌خوردند.
    غذاهاي ادويه دار بخوريد
    طب سنتي چين معتقد است كه تعرق باعث باز شدن منافذ بدن مي‌شود و در نتيجه روح و جسم، هردو باهم پاك مي‌شوند. به اين دليل مصرف زياد مواد ضدتعرق توصيه نمي‌شوند. ادويه‌هايي مانند فلفل دلمه‌اي سبز (نوعي فلفل) فلفل دلمه‌اي سياه و چيلي قرمز و (cayenne) به يك دليل خيلي خوب در كشور‌هاي گرمسيري استفاده زياد دارند و آن خاصيت بازكنندگي منافذ پوست است كه باعث تعرق بيشتر مي‌شود و بدين ترتيب بدن راخنك مي‌كند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.