با آنتی اکسیدان ها جوان می مانید

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #81769
    farzaneh negahban
    مشارکت کننده

    بعضی از غذا ها غنی از آنتی اکسیدان ها هستند.این مواد رادیکال های آزاد را(که مواد شیمیایی مخرب سلول ها در بدن و در نتیجه تشدید کننده پیری و بیماری هستند)خنثی می کنند.
    آنتی اکسیدان های اصلی عبارتند از :ویتامینA،ویتامینC،ویتامینE،بتاکاروتن(یک پیش ساز ویتامین E) و سلنیم و روی بعضی از فیتوکمیکال ها از قبیل لیکوپن نیز خواص آنتی اکسیدانی دارند.می توان از نکات زیر برای بهترین بهره وری از آنتی اکسیدان ها استفاده کرد:
    – حصول اطمینان از مصرف مقدارزیادی میوه و سبزیجات تازه.
    – عدم حذف روغن زیتون و روغن کلزا از رژیم غذایی؛چون ویتامین ای موجود در آنها یکی از بهترین آنتی اکسیدان های طبیعی است.
    – تلاش برای کاهش بار کاری آنتی اکسیدان ها از طریق پیشگیری از تولید رادیکال های آزاد: ترک سیگار، نداشتن مواجهه طولانی با آفتاب، دوری از استرس های بیش از حد، اجتناب از نواحی آلوده.
    هنگامی که رادیکال های آزاد تشکیل شوند می توانند ماده ای موسوم به لیپوفوشین تولید کنند. این ماده به شکل لکه یا پیج های قهوه ای رسوب می کند که بیشتر از همه در صورت و پشت دست ها وجود دارند. این مناطق به صورت شایع معمولا تحت عنوان «لکه های پیری» یا «لکه های کبدی» شناخته می شوند تصور بر آن است که تعداد لکه های پیری موجود در هر فرد میزان کلی آسیبی را نشان می دهد که بدن از رادیکال های آزاد خورده است.
    خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها به ویژه غذاهایی که منابعی مناسبی از ویتامین های C,A,E و همچنین سلنیم هستند می تواند با تجزیه لیپوفوشین پیش از رسوب آن از تشکیل لکه های پیری پیشگیری کند.علاوه بر این استفاده از کرم هایی که حاوی ویتامینC هستند شاید بتواند لکه های پیری را در نهایت از پوست محو کند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.