باور‌هاى غلط در مورد تغذيه پس از ٦٠ سالگى

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #89879
    m.jarahzadeh
    مشارکت کننده

    از زمان‌هاى قديم تا كنون، توصيه‌هاى غذایی زيادى براى سالمندان وجود داشته است اما متأسفانه اين روزها اطلاعات غلط زيادى در اختيار افراد قرار مى‌گيرد. محققان با مطالعاتى كه اخيراً بر روى سالمندان انجام داده‌اند، پى بردند كه بسيارى از باور‌هاى آنها درباره تغذيه نادرست است.

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سلام دکتر، چند نمونه از آنها را بيان مى‌كنيم:

    *باور غلط: زمانى كه انسان به ٦٠ سالگى مى‌رسد، سرعت سوخت و ساز بدن كاهش مى‌يابد و به مواد غذايى كمترى احتياج دارد!

    حقيقت: اين درست است كه سالمندان نسبت به جوانان، به كالرى كمترى احتياج دارند، اما در واقع آنها به برخى مواد مغذى نياز بيشترى پيدا مى‌كنند. با افزايش سن، كارايى بدن در توليد يا جذب برخى ويتامين‌ها و مواد معدنى، كاهش مى‌يابد و توانايى پوست در جذب ويتامين دی از طريق نور آفتاب، و توانايى بدن در جذب ويتامين ب۱۲ افت می‌کند. اين درحاليست كه با افزايش سن، نياز بدن به ويتامين‌هاى دی و ب۱۲ افزايش مى‌يابد.

    *باور غلط: نيازى نيست كه سالمندان نگران اضافه وزن و چاقى باشند.
    حقيقت: افزايش وزن، حتى در ميان سالمندان نيز مشكلى شايع است. اين روند در همه افراد و با هر سنى، يكسان است: دريافت بيش از حد كالرى، ذخيره كالرى‌هاى اضافه به شكل چربى در بدن، افزايش خطر بيمارى‌هاى قلبى و ديابت نوع دو.

    *باور غلط: اگر ميل به غذا نداريد، مى‌توانيد غذايتان را نخوريد.
    حقيقت: كم اشتهايى يكى از معضلات شايع در ميان سالمندان است اما از آنجايى كه سالمندان به راحتى ضعيف مى‌شوند، چشم پوشى از يك وعده غذايى، فكر عاقلانه‌اى نيست.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.