بالاخره شام خوبه یا بده؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #68051
    hooshmand
    مشارکت کننده

    شام جزء وعده ‏های مهم در برنامه غذایی انسان است که بسیاری از افراد به خاطر افزایش وزن و چاقی این وعده را حذف می کنند. افرادی که شام نمی ‏خورند، به مدت طولانی بدن خود را از مواد مغذی محروم می‏ کنند.
    شخص با تحمل گرسنگی، در خود ایجاد استرس می‏ کند که این استرس شخص را دچار عصبانیت و پرخاشگری، خستگی، بی‏ حوصلگی و فشار عصبی کرده و قدرت تمرکز و حافظه او را نیز کاهش می دهد. و
    در این حالت اگر شخص نتواند گرسنگی را تحمل کند، به علت افت قندخون تمایل زیادی به مصرف مواد شیرین و پُر کالری پیدا کرده و در وعده عصرانه یا قبل از خواب از مواد چاق‏ کننده مانند انواع شیرینی، بستنی، شربت و نوشابه‏ های شیرین استفاده می ‏کند که این مواد، نه تنها قادر به تامین نیازهای تغذیه ‏ای فرد نیستند، بلکه موجب چاقی نیز می ‏شوند..
    و از اشکالات دیگر نخوردن شام این است که شخص به علت گرسنگی نمی ‏تواند با آرامش به خواب رود و خوابی آرام راحت داشته باشد که این امر خود موجب استرس و فشار عصبی می ‏شود..
    افرادی که شام میل نمی ‏کنند، صبح پس از برخاستن از خواب، به علت افت قند خون معمولا دچار خستگی ،بی حوصلگی ،افسردگی و سایر عوارض عصبی می شوند.از طرفی تمایل زیاد به خوردن صبحانه چرب و شیرین وپرکالری پیدا کرده و در نتیجه در مصرف صبحانه افراط می کنند و یا در صبحانه از مواد پر کالری استفاده می نمایندکه برای سلامتی مضر است..

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.