باز م از عواقب چاقی و چربی انباشته

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #81984
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    1 چربي اضافي در بدن درمان سرطان را مشكل‌تر مي‌كند
    زناني كه چاق هستند، احتمال مشكلات و گرفتاري‌هاي بعدي آنها پس از عمل جراحي برداشتن سينه بيشتر است و اين ميزان در زناني كه BMI (شاخص توده بدني) آنها از 40 بيشتر است، 100 درصد است. همچنين، زنان چاق نسبت به زنان بدون اضافه وزن از درمان‌هاي پيش از عمل مانند شيمي درماني كمتر سود مي‌برند.چرا كه پزشكان به خاطر ترس از مسموميت دارويي دوزي كمتر از نياز آنها را براي زنان چاق تجويز مي‌كنند. احتمال اين‌كه افراد چاق بر اثر سرطان فوت كنند، از افراد با وزن متناسب بيشتر است.
    2 چربي‌ها به قلب فشار مي‌آورد
    هر قدر چاق‌تر باشيد، احتمال ابتلا به سكته قلبي بيشتر شده و زودتر به اين عارضه مبتلا مي‌شويد. كساني كه بسيار چاق هستند، 12 سال زودتر از كساني كه اضافه وزن ندارند، به سكته قلبي دچار مي‌شوند.
    يكي از علت‌هاي اين حالت هم اين است كه افراد چاق بيشتر عوامل خطرساز بيماري‌هاي قلبي را پيدا مي‌كنند؛ مانند پرفشاري خون، ديابت و كلسترول بالا. ولي، گذشته از اين‌ها چاقي به خودي خود يك عامل خطرساز است.
    3 چاقي ورزش را سخت مي‌كند
    زناني كه چاق هستند تمايل كمتري به ورزش دارند؛ چون هنگام ورزش كردن بدن‌شان درد مي‌گيرد و از ناحيه زانو و كمر مشكل پيدا مي‌كنند. آنها مي‌ترسند كه هنگام ورزش صدمه ببينند، به همين دليل نتيجه مي‌گيرند كه براي ورزش خيلي چاق هستند. اگر شما هم همين مشكل را داريد و يا حتي از ورزش كردن در جمع خجالت مي‌كشيد، مي‌توانيد فيلم‌هاي حركات ورزشي را تهيه كرده و در خانه تمرين كنيد. آهسته و به نرمي شروع كنيد. از خودتان انتظار معقول داشته باشيد و نخواهيد كه يك شبه لاغر شويد يا بتوانيد حركات سخت و دشوار را انجام دهيد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.