این میوه خواب آور است

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #76539
    m.abolfathi
    مشارکت کننده

    تحقیقات اخیر در دانشکده پزشکی تگزاس نشان می دهد که آلبالو به درمان بی خوابی کمک کرده و مصرف آن خواب آرامی را به همراه خواهد داشت.

    بر اساس این مطالعات، در حقیقت آلبالو الگوی خواب را تنظیم می کند.

    محققان دریافته‌اند كه این میوه خوشمزه حاوی مقادیر قابل ملاحظه‌ای ملاتونین است. ملاتونین ماده ای است که در مغز سنتز می شود، در فرآیند خواب و بیداری نقش مهمی ایفا می کند و برای داشتن یک خواب آرام و طبیعی ضروری است.

    نتایج این مطالعه حاکی از این است که خوردن نصف لیوان آلبالو میزان ترشح ملاتونین را افزایش داده و بنابراین الگوی خواب طبیعی را بهبود می‌بخشد.

    این میوه علاوه بر بهبود خواب، به دلیل دارا بودن ویتامین ها، مواد معدنی و فیتوکمیکال های متعدد نقش مهمی در حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری های مختلف ایفا می کند.

    #99802
    zghasemi
    مشارکت کننده

    خیلی جالب بود ..ممنون

    #99803
    هانیه
    مشارکت کننده

    ممنون و سوال همیشگی آیا آلبالو چاق کننده است؟ آلبالو خشکای تو بازار همون خواص رو دارن؟ میزان کالریش زیاده واسه افرادی که رژیم لاغری دارن؟

    #99806
    zghasemi
    مشارکت کننده

    آلبالو چاق کننده است؟؟…خوب آلبالو چون انرژی دارد اگر زیاد بخورید معلوم است که چاق می شوید..در واقع به حساب صحبت شما…همه مواد غذایی که انرژی دارند چاق کننده هستند..اما باید مصرف آنها متناسب باشد تا فرد دچار اضافه وزن نشود.

    اما اگر منظورتون این است که آیا آلبالو انرژی بالایی دارد..باید بهتون بگم آلبالو جزء میوه ها حساب می شود و 5-6 عدد آلبالو برابر با یکی از میوه هاست..پس در حد 5-6 یا 10-12 تا در روز می توانید استفاده نمایید.

    آلبالو خشک هم چون میوه خشک شده است چون به شما احساس سیری لازم رو نمیده توصیه می شه اصلا استفاده نکنید و به جای آن از خود آلبالو استفاده کنید.

    #99822
    madjd
    مدیرکل

    مصرف آلبولو برای افرادی که دارای فشارخون بالایی هستند مفید است؛ علاوه بر این، غلظت خون را کم می کند و برای رفع مشکل کم‌خونی توصیه می‌شود.

    #99832
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    آلبالو برای افراد دیابتی مضر نیست زیرا قند آن از نوع سوربیتول است كه 70 درصد آن در بدن انسان بدون اینكه به گلوگز تبدیل شود، صرف تولید انرژی می شود.

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.