این قرص باعث سکته میشود….

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69796
    azy
    مشارکت کننده

    ایبوپروفن سکته‌آور است
    مصرف برخی مسکن‌ها می‌تواند خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد.
    دانشمندان متوجه شدند تجویز برخی داروهای ضد تورمی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن برای مدت طولانی می‌تواند باعث افزایش احتمال ابتلا به سکته و بیمار‌های قلبی شود.
    نتایج این تحقیقات در نشریه پزشکی بریتانیا چاپ شده و با انجام مطالعه روی 100 هزار نفر به دست آمده است.
    اعضای یک تیم تحقیقاتی داروهای ضد تورمی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن، دیکلوفناک، ناپروکسن و چند داروی دیگر را مورد مطالعه قرار دادند.
    البته اکثر افرادی که از این داروها استفاده می‌کردند در دوره سالمندی به سر می‌بردند و حداقل به مدت یک سال بود که دوزهای بالای این داروها برای آن‌ها تجویز شده بود. این تحقیقات نشان داد این داروها می‌تواند خطر مرگ بر اثر حمله قلبی و سکته را بین 2 تا 4 برابر در یک فرد افزایش دهد.
    پیتر جونی استاد دانشگاه برن در سوئیس در این باره به بی‌بی‌سی گفت: سالمندانی که به دلیل ابتلا به دردهای ماهیچه‌ای و استخوانی از این داروها استفاده می‌کنند باید به دقت تحت نظر پزشک باشند.
    البته عوارض این داروها فقط برای افرادی است که برای مدت‌ طولانی است از آن‌ها استفاده می‌کنند و مصرف کوتاه‌ مدت آن‌ها برای دردهای حاصل از آسیب‌های ورزشی یا دردهای دوره بارداری خطر چندانی به همراه ندارد.
    پروفسور پیتر ویزبرگ در این باره گفت: البته سال‌هاست که دانشمندان نسبت به مصرف طولانی مدت این مسکن‌ها نگران هستند. اما به هر حال شاید با مصرف این داروها برخی از بیماران بتوانند دردهای مزمن خود را کاهش داده و به این ترتیب کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشند. این نشان می‌دهد مصرف مسکن‌ها می‌تواند فواید و در عین حال مضراتی به همراه داشته باشد.
    به هر حال هر شخصی که مجبور است به طور مرتب از داروهای مسکن استفاده کند بهتر است حتما با پزشک خود در این مورد مشورت کند.

    #96928
    madjd
    مدیرکل

    همه ما با مفهوم درد آشنا هستیم. مفهومی ناخوشایند كه آدمی در هر سنی كه باشد از آن گریزان است. شاید همین نكته است كه باعث شده همیشه به دنبال راهی باشیم تا این مفهوم یا بهتر بگویم این احساس را در خود تخفیف دهیم. داروهای ضددرد یكی از این راه هاست كه متاسفانه همیشه بازارش داغ داغ است. مصرف خودسرانه و بی رویه داروهای ضددرد باعث شده كه هر روز شاهد بیمارانی باشیم كه به دلیل عوارض ناخواسته این داروها روانه بیمارستان می شوند و نه تنها دردشان ساكت نمی شود، بلكه هزاران درد دیگر هم رویش سوار می شود.ایبوپروفن را همه می شناسید. یكی از همین ضددردهاست كه این روزها در هر خانه ای می توان آن را پیدا كرد. امروز می خواهیم قدری بیشتر شما را با ایبوپروفن آشنا كنیم. می خواهیم بدانید این دارو به رغم اثرات ضددردش چه پیامدهایی را برای سلامتی شما به همراه دارد. شاید در مصرف خودسرانه این دارو قدری بیشتر تامل كنید!

    اصولاً مكانیسم ایجاد درد وابسته به تركیباتی است كه طی تحریك سیستم ایمنی بدن از این سیستم آزاد می شود و با اثر گذاشتن بر پایانه های عصبی مربوط به درد، این حس را در شما ایجاد می كند. ایبوپروفن با مهار مسیرهای تولید این تركیبات اثر ضد درد خود را اعمال می كند.

    • ایبوپروفن و دردهای روماتیسمی

    یكی از مهمترین موارد مصرف ایبوپروفن التیام یافتن دردهای روماتیسمی توسط این داراست اما متاسفانه مصرف خودسرانه این دارو مهمترین خطری است كه بیماران روماتیسمی را تهدید می كند. مقدار مصرف این دارو در این بیماران باید به دقت توسط یك پزشك متخصص تعیین شود تا عوارض ناخواسته ایبوپروفن كه در ادامه بیان خواهد شد رخ ندهد.

    • ایبوپروفن و سایر دردهای آزاردهنده

    این دارو جهت كاهش سردردهای خفیف تا متوسط كه گهگاه به دلیل فشار زیاد روحی و روانی پدید می آیند هم استفاده می شوند. باید توجه داشت كه از مصرف مكرر این دارو در سردردهای مزمن باید پرهیز كرد و به جای مصرف زیاد ایبوپروفن می بایست علت اصلی سردرد را شناخت و آن را درمان كرد.علاوه بر سردردهای جزیی و ساده ای كه گهگاه بروز پیدا می كند این دارو در درمان تب های خفیف تا متوسط هم به كار می رود. اما باز هم ذكر این نكته ضروری است كه مصرف این دارو در این مورد هم باید زیر نظر پزشك متخصص باشد تا علت اصلی تب كاملاً بررسی شود و بیماری جدی ای جان بیمار را تهدید نكند.

    • ایبوپروفن و مصرف خودسرانه

    مهمترین عارضه ای كه این داروها دارند اثرات زیانباری است كه برای معده به همراه می آورند. ایبوپروفن مخاط معده را كه برای حفظ سلامت معده ضروری است تخریب می كند و احتمال زخم های معده و در موارد شدید خونریزی های معده را بسیار افزایش می دهد. از این رو كسانی كه این دارو را زیاد مصرف می كنند و خصوصاً با شكم خالی آن را میل می كنند در خطر ابتلا به زخم معده قرار می گیرند. ایبوپروفن را با غذا مصرف كنید و در مصرف آن زیاده روی نكنید.در بعضی افراد مصرف ایبوپروفن باعث ایجاد سردرد و سرگیجه های آزاردهنده می شود. این عارضه در بچه های كوچك و در سالمندان بیشتر به چشم می خورد. باید این عارضه را جدی بگیرید و با پزشك خودتان مشورت كنید.بسیاری عوارض ایبوپروفن را با پوكی استخوان می شناسند كه این درست نیست. ایبوپروفن پوكی استخوان نمی دهد بلكه با اثر گذاشتن بر مغز استخوان تولید سلول های خونی را مهار می كند البته این عارضه نادر است اما به هر حال مواردی از آن گزارش شده و جزء عوارض ناخواسته ایبوپروفن در نظر گرفته می شود و باید بدان توجه لازم را داشت.كسانی كه نسبت به آسپیرین حساس هستند در مصرف ایبوپروفن باید احتیاط كنند و حتماً با پزشك شان در این رابطه مشورت لازم را داشته باشند.كسانی كه به دلیل مشكلات عصبی و روانی لیتیم مصرف می كنند در مصرف ایبوپروفن بسیار مواظب باشند چرا كه ایبوپروفن مسمومیت با داروی لیتیم را بسیار افزایش می دهد. پس قبل از مصرف ایبوپروفن با پزشك معالجتان مشورت كنید.همان طور كه گفته شد كسانی كه زخم معده دارند یا از زخم دوازدهه (اثنی عشر) رنج می برند نباید ایبوپروفن بخورند چرا كه خطر خونریزی معده و اثنی عشر را افزایش می دهد، درد این بیماران را زیاد می كند، سوزش سردل را ایجاد می كند، باعث تهوع می شود و خلاصه هزاران درد دیگر را برای بیمار به ارمغان می آورد.كسانی كه فشارخون دارند در مصرف ایبوپروفن باید احتیاط كنند. ایبوپروفن در این افراد می تواند تنظیم فشارخون را به هم بزند و مخصوصاً اگر شخص بیماری كلیوی هم داشته باشد دیگر وضعیت خطرناك تر می شود چرا كه این دارو نهایتاً از راه كلیه دفع می شود و نارسایی كلیوی می تواند دفع این دارو را به تاخیر اندازد و عوارض ناخواسته ایبوپروفن بیشتر نمود پیدا كند. ایبوپروفن در بارداری و دوران شیردهی ضرری را به همراه ندارد و تا به حال موردی گزارش نشده كه این دارو برای جنین و یا نوزاد مشكلی را پدید آورده باشد اما توصیه ما این است كه اكیداً هیچ دارویی را بدون تجویز و نظارت پزشكتان مصرف نكنید. اگر باردار هستید و این مطلب را می خوانید حتماً قبل از مصرف ایبوپروفن از پزشكتان سئوال كنید چرا كه شما زیر نظر آن پزشك بارداری خود را سپری می كنید. او شما و وضعیت جنین شما را خوب می شناسد، پس می تواند در مورد شما تصمیم درستی بگیرد.فراموش نكنید درد یك علامت هشداردهنده مهم است و همیشه برطرف كردن آن بهترین راه نیست. پس هرگز ایبوپروفن را خودسرانه مصرف نكنید.

    #96933
    azy
    مشارکت کننده

    به به ممنونم مجد عزیز ..جدا مطالبت مکمل مطالب من شده مرسی مهندس..

    #96942
    madjd
    مدیرکل

    قابل شما رو نداشت

    #96946
    s.samadi
    مشارکت کننده

    واقعا جالب بود تا حالا فکر میکردم پروفن از بی خطر ترین مسکن هاست ممنون

    #96959
    azy
    مشارکت کننده

    ممنونم دوستان لطف دارید

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.