اهميـت ورزش هـاي آبـي در دوران بـارداري

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #72466
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    در هر سني ورزش به‌‌خصوص ورزش‌هاي آبي خوب است و ‌‌نه تنها به خانم‌هاي باردار بلکه به خانم?هاي يائسه و خانم‌هايي که هنوز باردار نشده‌اند و دختران جوان توصيه مي‌شود. اين ورزش افسردگي را کاهش مي‌دهد و باعث بهبود خواب و کاهش درد کمر در دوران بارداري مي‌شود….
    احتمال اينکه دوران بارداري، خانم‌هايي که قبل از بارداري ورزش را آغاز کرده و آن را در دوران بارداري ادامه داده‌اند بهتر طي شود و زايمان طبيعي راحت‌تري داشته باشند، زياد است. تنها خطري که ممکن است ورزش‌هاي آبي براي خانم‌ها داشته‌باشند، آلودگي‌هاي موجود در آب است که با شنا در استخرهاي عمومي و محل‌هاي شلوغ و غيربهداشتي وارد بدن مي‌‌شوند. بنابراين لازم است ورزش در حين بارداري را زير نظر متخصص و با استفاده از مکان هاي مطمئن ورزشي ادامه دهند.
    فراموش نکنيد که ورزش براي برخي خانم‌ها طي دوران بارداري مضر است مثل خانم‌هايي که بارداري‌هاي پرخطر دارند، چندقلو باردارند، جفت سرراهي دارند، دچار خونريزي طي بارداري هستند، سابقه زايمان زودرس داشته‌اند و دچار نارسايي دهانه رحم هستند. به هر حال ورزش، زايمان را تسريع و تسهيل مي‌کند و امکان دارد در اين خانم‌ها باعث زايمان زودرس شود.
    خانم‌هايي که بارداري طبيعي و خودشان تمايل به زايمان طبيعي دارند، مي‌توانند با انجام ورزش‌هاي آبي، زايمانشان را تسهيل کنند و از استرس ناشي از بارداري و زايمان بکاهند. نکته‌اي که نبايد فراموش کرد، اين است که ورزش در دوران بارداري حتما به‌طور صحيح و زيرنظر متخصص انجام شود.

    کارشناس تغذیه

    #98632
    s.samadi
    مشارکت کننده

    این نکته بسیار مهم هست که خانم ها باید بدانند که فقط در صورتی که قبل از بارداری ورزش های آبی انجام می داند پس از بارداری با مشورت پزشک زنان می توانند اینگونه تمرینات را ادامه دهند.

    #98643
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    با تشکر از توجه شما .
    ممکنه دلیل این مورد رو توضیح بدید.

    #98674
    s.samadi
    مشارکت کننده

    راستش رو بخواهید این مطلب رو یک متخصص زنان و زایمان معتبر نقل کردند و من چون رشته ام زنان نیست علتش رو نمی دونم . ولی نقلاین مطلب رو مهم دونستم

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.