انگور می تواند موجب افزایش فشار خون شود

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #83472
    f.kashkalani
    مشارکت کننده

    گرچه انگور یکی از بهترین میوه ها برای کسانی است که می‌خواهند لاغر شوند و بدن خود را از اسید اوریک‌، سنگ‌های صفراوی و مسمومیت‌های مزمن (مسمومیت از سرب یا جیوه‌) پاک کنند‌ اما تیرامین می تواند فشار خون را بالا ببرد و در نتیجه در یک گروه از مردم ایجاد سر درد می کند.

    به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، انگور کالری کمی دارد و سرشار از ویتامین سی و فیبر است، بنابراین یک خوراکی بسیار مفید و مغذی به شمار می آید ، اما یک ماده به نام ” تیرامین ” در آن وجود دارد، یک نوع اسید آمینه که از شکستن زنجیره پروتئینی در غذاهای مانده به وجود می آید.

    اگر شما هم با مصرف انگور دچار سردرد می شوید لازم است ابتدا فشارخون خود را کنترل کنید و همچنین شاید بهتر باشد از بعضی خوراکی های دیگر دوری کنید، مثل این ها:

    – گوشت دودی یا نمک سود
    – پنیر کهنه
    – مرکبات

    تحقیقات نشان می دهد تیرامین موجود در انگور می تواند اثر بدی روی گروهی از داروهای ضدافسردگی با نام ” بازدارنده‌های مونوآمین اکسیداز ” یا MAOI بگذارد؛ اگر از این داروها استفاده می کنید، با دکتر درباره رژیم غذایی تان صحبت کنید.

    داروهای بازدارنده‌های مونوآمین اکسیداز (MAOI) مانند ترانیل سیپرومین و فنلزین می باشند ، مصرف کنندگان این دسته دارویی باید از مصرف غذاهای حاوی تیرامین مانند پنیر پرورده اجتناب کنند.

    این داروها با مهار کردن مونوآمین اکسیداز آنزیمی که انتقال‌دهنده‌های عصبی را تخریب می‌کند، سطح سروتونین، اپینفرین، دوپامین و مونوآمین‌های دیگر را در مغز بالا می‌برند. بازدارنده‌های مونوآمین اکسیداز در درمان افسردگی به خصوص انواع مقاوم و آتیپیک بسیار موثر هستند اما عوارض خطرناک و تداخلات دارویی و حتی غذایی گسترده باعث می‌شود از انتخاب‌های آخر برای درمان افسردگی باشند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.