اندر فواید ماهی برای نوازدان

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #71975
    nikbakht
    مشارکت کننده

    به نقل از همشهری؛ سوزان بریور، متخصص تغذیه در دانشگاه ایلینویز آمریکا بر مبنای یک پژوهش توصیه کرد: کودکان نیاز به مصرف مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا – 3 دارند که در ماهی یافت می‌شود و برای رشد مغز، اعصاب و چشم‌ها کاربرد دارند. وی تصریح کرد: وقتی هنگام افزودن غذای مکمل در کنار شیرمادر به رژیم غذایی نوزاد فرا می‌رسد، بهترین زمان برای اضافه کردن ماهی به غذای کودک است. به گزارش ایسنا به نقل از ساینس دیلی، این تحقیق که در مجله «علم غذا» به چاپ رسیده حاکیست که ماهی مثل ماهی آزاد که منبع غنی از اسیدهای چرب امگا – 3 است مزایای بسیاری برای سلامتی دارد و به پیشگیری از بیماریهای عروق کرونری کمک می‌کند اما اکثر افراد بالغ برخلاف توصیه کارشناسان، دوبار در هفته ماهی نمی‌خورند و این توصیه را نادیده می‌گیرند. این محققان تاکید کردند که برای کودکان ماهی آزاد با گوشت قرمز رنگ بهتر از ماهی صورتی رنگ است. هم چنین وجود مقادیر بالای پروتئین با کیفیت و ویتامین D از دیگر مزایای مصرف این ماده غذایی است.

    #98090
    madjd
    مدیرکل

    پزشكان سوئدي در يك مطالعه جديد خاطرنشان كردند نوزاداني كه تا قبل از رسيدن به 9 ماهگي ماهي مي‌خورند در سنين بالاتر و پيش دبستاني كمتر دچار خس خس سينه مي‌شوند.
    بهدكتر «اما جوكسور» از متخصصان بيمارستان اطفال كوئين سيلويا در دانشگاه گوتنبرگ در سوئد و دستياران وي، اطلاعات حاصل از 4171 كودك را كه به طور اتفاقي از خانواده‌هاي مختلف انتخاب شده بودند، مورد تجزيه و تحليل قرار دادند. از والدين اين كودكان در سنين 9 ماهگي، 12 ماهگي و 4.5 سالگي پرسش‌هايي به عمل آمد كه بايد به تمام آنها پاسخ مي‌دادند.
    در اين مطالعه كودكاني تحت آزمايش قرار گرفتند كه در سالهاي نخست زندگي در دوره‌هاي متوالي با مشكل خس‌خس سينه مواجه مي‌شوند. در برخي موارد نيز كودكاني كه با اين مشكل مواجه مي‌شدند، حتي مبتلا به آسم هم نبودند.
    پزشكان با مطالعه روي اين كودكان دريافتند كه خوردن ماهي تا قبل از رسيدن به 9 ماهگي، احتمال بروز اين مشكل را در دوران كودكي تقريبا تا 50 درصد كاهش مي‌دهد.

    #98242
    nikbakht
    مشارکت کننده

    ممنون ، جالب بود.

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.