انتخاب بهترین تنقلات در برنامه غذایی روزانه

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #72491
    hooshmand
    مشارکت کننده

    ذرت بو داده:در صورتيکه در منزل تهيه شود و با مقدار ناچيزي روغن بسيار ميان وعده خوبي است و هر سه ليوان آن معادل يک کف دست کالري دارد.
    ميوه و خوراکيهاي تهيه شده از ميوه (مثل مخلوطي از ميوه هاي خرد شده مختلف) ميتواند يکي از بهترين و مناسبترين تنقلات باشد.
    بستني:هر چقدر خامه و شکلات آن بيشتر باشد، بدتر است. بهترين راه اين است که بستني را با حجم زيادي ميوه يا ژله مخلوط کنيد تا مقدار بستني مصرفي کمتر شود.در اين صورت بستي به يکي از تنقلات سالم تبديل ميشود.
    شيريني:مصرف آن بايد گهگاه باشد وگرنه مصرف هر روز آن خطرناک است. در مجموع هر چه ميزان شيريني آن کمتر باشد بهتر است، ولي نبايد آن را ممنوع کنيد
    غلات:مثل گندم بو داده، جوي بو داده يا موادي از اين قبيل بسيار سودمندند و فوايد زيادي دارند.
    ماست:ماست هم ميتواند يکي از تنقلات باشد، ضمن اينکه منبع خوبي از کلسيم است. بهتر است ماست را با ميوه ها مخلوط کنيد تا به يک خوراکي خوشمزه تبديل شود
    آب نبات و شکلات: بهتر است مصرف نشود، اما چون بچه ها به آن تمايل دارند چارهاي نيست ولي هر چه اندازه آن کوچکتر باشد بهتر است. در ضمن اگر هر روز از آنها استفاده شود چاقي بزودي از راه ميرسد.
    آب ميوه:بسيار بهتر از نوشابه و ديگر نوشيدني هاي صنعتي است. آب ميوه تازه يکي از بهترين خوراکيها براي فرزندان تشنه از گرماي تابستان محسوب ميشود.
    سبزيهاي پخته:مثل نخودفرنگي، هويج، باقلا و غيره اگر به صورتي خوشمزه تهيه شده و خوب تزيين شوند بچه ها هم نسبت به آنها تمايل پيدا ميکنند.
    کيک: شکي نيست که بسيار خوشمزه است، ولي نبايد به عنوان تنقلات هر روزه مصرف شود. کيکهاي کوچک هفته اي يکبار کافي است.

    #98285
    nikbakht
    مشارکت کننده

    بهترین از لحاظ خوشمزگی یا مفید بودن؟ از لحاظ خوشمزگی با قسمت بستنی موافقم. هر چند که پر کالری است و نمی شه هر روز خوردش.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.