اصلاح رژیم غذایی در چاقی موضعی از نوع غبغب

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70683
    nikbakht
    مشارکت کننده

    يکي از انواع چاقي، چاقي هاي موضعي هستند. گردن هم يکي از نقاطي است که دچار اين حالت مي شود و چه بسا بسياري از کساني که موفق به کاهش وزن کلي خود مي شوند، نمي توانند چربي اضافي اين قسمت را از بين ببرند. معمولاً وقتي سن افراد بالاتر مي رود، اين چاقي موضعي خود را بيشتر نشان مي دهد. که این حالت می تواند جنبه ارثی داشته باشد. در افرادی که دچار چاقی غبغب گشته اند انجام ورزش و نرمش های مفید به همراه رژِم غذایی سالم در تخفیف این عارضه بسیار موثر است.

    اولين اقدام در اين مورد، اصلاح رژيم غذايي است. بسیاری از افراد چاق به خاطر پرخوري و تغذیه نادرست دچار چاقی شده اند و همين افراد بيشتر اوقات غبغب پيدا مي کنند. چربي اضافي در بدن افراد چاق در همه جاي بدن، از جمله گردن تجمع پيدا مي کند.
    پيروي مستمر و مرتب از يک رژيم غذايي سالم و سرشار از فیبر و مواد مغذي، قطعاً به کاهش غبغب نیز کمک خواهد کرد. خوردن ماهي، مرغ، لوبيا، مغزها، انواع ميوه ها و سبزي ها و غلات کامل، متابوليسم بدن را تسريع مي کند و باعث مي شود که چربي بدن راحت تر بسوزد.
    راهکارهای زیادی برای برطرف نمودن چاقی در گردن (غبغب) اشاعه یافته اند ولی سالم ترین راهکار کاهش وزن اضافی به موازات انجام نرمش های مفید و رژیم غذایی سالم است.

    از دیگر راهکارهایی که برای درمان غبغب استفاده می گردند، عبارتند از:
    تکنیک های ماساژ موضعی، لیپوساکشن، جراحی پلاستیک، مزوتراپی، ورزش و نرمش های مخصوص گردن.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.