استفاده مداوم از گوشت قرمز، روده‌ها را در برابر اسهال خونی آسیب‌پذیر می‌کند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #71801
    s.samadi
    مشارکت کننده

    محققان دانشگاه کالیفرنیا طی مطالعه‌ای دریافتند که استفاده مداوم از گوشت قرمز، روده‌ها را در برابر نوعی میکروب عامل اسهال خونی، آسیب پذیر می‌کند.
    براساس این پژوهش، آنانی که به طور دائم گوشت قرمز می‌خورند بدن خود را در برابر حملات ناشی از میکروب «ای کولای»، آسیب پذیر می‌کنند.

    گوشت قرمز به طور طبیعی حاوی مولکول‌های قندی به نام «نو فایو جی سی» است که در سلول‌های لایه داخلی روده و عروق خونی تجمع می‌یابند. این مولکول‌ها به عنوان منبعی جذب‌کننده برای سمومی از گونه‌«ای کولای»عمل می‌کنند و در واقع راه ورود سموم این میکروب‌ها را به درون جریان خون هموار می‌سازند.
    این در حالیست که این مولکول در دیگرغذاها همچون گوشت ماهی و سبزیجات، وجود ندارد.
    بررسی‌ها بر روی سلول‌های انسانی در محیط آزمایشگاه نشان داد که مولکول مذکور تمایل دارد به مناطقی در کلیه و روده متصل شود که در واقع دو منطقه مورد علاقه میکروب «ای کولای» محسوب می‌شوند.
    بر اساس تحقیقات موجود همه ساله بیش از ۷۵ هزار مورد مسمومیت غذایی ناشی از«ای کولای» در آمریکا مشاهده می‌شود که به طور متوسط ۶۰ نفر از این مبتلایان، جان می‌بازند.
    براساس این تحقیقات میکروب «ای کولای» از طریق سبزیجات شسته نشده و همچنین سبزیجاتی که به وسیله آب‌های آلوده به فاضلاب، آبیاری می‌شوند، منتقل می‌شود

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.