استفاده از لیمو برای معالجات

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #68618
    s.samadi
    مشارکت کننده

    معالجه آنژین با لیمو : برای شستشوی حلق و حنجره از لیمو کمک بگیرد . کمی آب لیمو و آب مقطر را مخلوط و هر ساعت یک بار آن را قرقره کنید .
    2- معالجه زخم و خراش های سطحی پوست با لیمو : به جای آب اکسیژنه برای شستشوی زخم و خراش های سطحی پوست ، می توانید آب لیمو را بگیرید و دو برابر آن آب بیفزایید و با آن زخم ها و خراش های سطحی پوست را بشویید .
    3- درمان اختلالات هاضمه با لیمو : در تمام مواردی که اختلال هاضمه به وجود می آید از قبیل دل به هم خوردگی و نفخ شکم ، معالجه با لیمو تجویز شده است . در این مورد 2 لیمو را با پوست و هسته برش بزنید و آن را در یک لیتر آب داغ ، یک یا دو ساعت خیس کنید ، بعد آن را بفشارید و آب فشرده آن را با قند و یا شکر شیرین کرده و هر روز یک لیوان بنوشید .
    4- درمان خونریزی لثه ها : یک قطعه پنبه را در لیوانی که محتوی آب لیمو است ، فرو کرده و روزی دو بار صبح و شب آن را به لثه های خود بمالید و با انگشتان خود ماساژ دهید ولی مواظب باشید آب لیمو به دندان های شما نرسد .
    5- معالجه میگرن و سردرد : وقتی میگرن و سردرد دارید در یک فنجان قهوه یا چای غلیظ یک برش لیمو بیندازید و بنوشید ، مصرف آن موجب تسکین درد و میگرن می شود .
    6- رفع سرگیجه و دل شوره : استفاده از لیمو ترش سرگیجه را رفع می نماید ، و نیز اگر لیمو با کمی عسل خورده شود ، باعث آرامش شده و دل شوره را برطرف می کند .
    در نهایت اینکه ، ترشی معده ، سو ءهاضمه ، تب و گریپ را هم می توان با لیمو درمان و یا مهار نمود

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.