اختلال در هضم غذا با خوردن ژله ، پاستیل و کلیه مواد ژلاتینی بر خلاف باور عموم

در حال نمایش 8 نوشته (از کل 8)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70120
    matin
    مشارکت کننده

    یکی از دسرهایی که در سفرهای مهمانی ها و مراسم مختلف به چشم می خورد ژله های رنگارنگ با طعم های مختلف می باشد.
    ژله های رنگارنگ با طعم موز، پرتقال، توت فرنگی، آناناس، انار و … که از مواد شیمیایی و ژلاتین تهیه شده اند یکی از بدترین مواد برای خوردن می باشد چرا که نه تنها شکر، مواد شیمیایی و اسانس های بکار رفته در آن سودازا بوده و برای بدن ضرر دارند، بلکه باید بدانید مواد ژلاتینی برای معده بسیار مضر هستند، حتی اگر طبیعی هم درست شده باشد، باز طبع بلغمی آن برای هضم مشکل ایجاد می کند.
    امروزه در کنار انواع چیپس ها و پفک ها یکی از جذاب ترین تنقلات برای بچه ها، پاستیل است، خوراکی نرم و چسبنده ای که در اشکال مختلف و با رنگ های گوناگون تولید می شود.

    متاسفانه با این که بسیاری از خانواده ها در مورد محتویات این خوراکی اطلاعات کافی ندارند، پاستیل را در تقریباً در هر فروشگاه مواد غذایی می توان پیدا کرد و در سبد خرید بسیاری از افراد دیده می شود.
    طعم دهنده ها، رنگ های خوراکی، شکر، شربت گلوکز و ژلاتین موادی هستند که در ساخته شدن پاستیل به کار می روند.
    ژلاتيني که در ساخت ژله و پاستيل‌ها استفاده مي‌شود از استخوان گاو و یا خوک به دست مي‌آيد.

    در ساخت پاستيل از پودر استخوان استفاده مي‌شود که به شکلات حالت ژله‌ مانندي مي‌دهد و هنگام خوردن در دهان آب مي‌شود و بسيار چسبناک است. در مورد پاستیل ها این باور وجود دارد که ژلاتین استفاده شده در این خوراکی خاصیت غضروف سازی دارد و برای استخوان ها مفید است، در حالی که این تصور اشتباه است و صحت ندارد.
    متخصصان تغذیه می گویند، پاستیل و ژله فاقد هر گونه کالری است اما در سال های اخیر برخی از کارخانه ها به آن ها ویتامین c و مولتی ویتامین اضافه کرده اند که چون شیمیایی هستند، ضرر آن را بیشتر می کند و به اصطلاح گل بود و به سبزه نیز آراسته شد.
    از مضرات پاستیل می توان به افزایش پوسیدگی دندان، وجود پریون ها (پروتئین های بیماری زا) در برخی از انواع ژلاتین (که سبب تخریب مغز و نخاع می شود)، و انتقال بیماری از گاو به انسان (در صورتی که ژلاتین استخراج شده به طور صحیح فن آوری نشود) اشاره کرد.

    شما می توانید مواد خوراکی مناسبی تهیه و جایگزین این خوراکی های ناسالم که سلامتی خود و خانواده تان را به خطر می اندازد، کنید، به طور مثال شما می توانید انگشت پیچ تهیه کنید و خود و کودکانتان میل کنید. برای این کار یک کیلو آب میوه درست کنید و به مقدار نصف آن با عسل مخلوط کنید و بگذارید در ظرف مسی با شعله کم بجوشد تا آن آب تمام شود و بگذارید تا خنک شود که به آن، انگشت پیچ می گویند یعنی دور انگشت آن را می پیچند و میل می کنند.

    #97075
    fitness
    مشارکت کننده

    خیلی جالب و باور نکردنی بود. چقدر نمیدانیم!!!!! دستتون درد نکنه

    #97084
    madjd
    مدیرکل

    ژله آماده فرآورده ای است که از مخلوط کردن شکر، مواد قندی، مواد ژله کننده مانند ژلاتین یا پکتین و ….، رنگ، اسانس و اسیدهای مجاز تهیه می شود.
    ژلاتین به آسانی جذب می شود. ۸۰ درصد پروتئین و ۱۳ درصد رطوبت دارد. ژلاتین به چسب استخوان معروف است. وجود ژلاتین در ژله ها، دردها، مفصلی را کاهش می دهد و می تواند در پیشگیری از پوکی استخوان کمک کند.
    پکتین نیز یک پلیمر اشتقاقی قندی- اسیدی است که از ساختارهای ژلاتینی گیاهی موجود در میوه و سبزی استحصال می شود. سیب و مرکبات منابع غنی از پکتین هستند. حداکثر پکتین موجود در میوه های نارس یافت می شود که پس از رسیدن، میزان و حتی کیفیت پکتین استحصالی کم می شود.
    در هر صورت می توان گفت ژله، به عنوان دسر، چه حاوی ژلاتین یا پکتین باشد می تواند بروز پوکی استخوان را به تأخیر بیندازد.

    #97090
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    چه مطلب مفیدی
    جالبه که امروز روز در اکثر مهمانی ها دسر تهیه شده انواه و اقسام ژله هاست. اینم یک عادت غلط دیگه در سبک زندگی امروزی.

    #97091
    matin
    مشارکت کننده

    شما تا به حال کسی را دیده اید که با خوردن ژله دردهای شدید استخوانیش کاهش یابد ؟؟؟؟!!!!یا به قول شما،چقدر باید ژله که حاوی شکر و مواد قندی است را بخورد تا از پوکی استخوان رهایی یابد؟؟؟؟؟!!!!!!به چه قیمتی؟
    اینها همه به کنار،با پریونها(ترکیبات اصلی ژله) که همان پروتئین بیماریزا هستند و سبب تخریب مغز و نخاع بمرور زمان میشود چه کنیم؟ چقدر ضرر کنیم که درد استخوانمان خوب شود؟ تازه اگر خوب شود.!!!!!

    #97092
    madjd
    مدیرکل

    من طرفدار ژله نیستم و سودی هم از تجارت ژله عایدم نمیشه ولی معتقدم دربین دسر های مرسوم در مهمانی ها از بقیه سالمتر است.
    در مورد فایده آن هم که گفته میشه دردهای مفصلی رو کاهش میده و یا در پیشگیری از پوکی استخوان مفید است با گذاشتن ؟؟؟؟؟؟؟؟و !!!!!!!! نمیتوان آن را رد کرد.
    امروزه متاسفانه خیلی از اوقات ما مجبور به انتخاب بین بد و بدتر هستیم

    این ظروف مسی هم که از برنامه نباید حذف شود!!!!!!

    #97118
    matin
    مشارکت کننده

    ممنون از حسن توجه شما
    حق با شماست،علامت سوالهایم ابراز احساسات شخصی خودم بود.جسارت به مطلب شما نباشه.راست میگید بایداز بین بد و بدتر،بد را برگزید.اما زیاد دیدم که افراد در میهمانیها غذاهای مفصل میخورند و سیر میشن ، ولی با این ایده شرکتهای تبلیغاتی که در ذهن مردم خاصیت هضم غذا را با خوردن ژله تصویر سازی کرده اند.با زور بدون اینکه میل داشته باشند از هر رنگ ژله ،چند قاشقی را میخورند تا بلکه حس هضم زودتر به انها دست دهد.
    من با اشاره به این مطلب خواستم بگم که اگر در میهمانیها غذا خوردید وسیر شدید یا اصلا دل درد گرفتید ،خوردن ژله کمکی به شما نخواهد کرد.بلکه هضم را بدتر میکند.

    #97136
    n.fazel
    مشارکت کننده

    به نظر من ممکنه ژله حاوی رنگ ها و افزودنی هایی باشه که مصرف زیادش برای انسان مضره اما در مفید بودن ژلاتین هیچ شکی وجود نداره. مطالعات نشان داده اند که بتلایان به آرتریت با مصرف یک هفته ژلاتین شاهد کاهش علائم مربوط به بیماری بوده اند.
    بر اساس گفته سازمان بهداشت جهانی WHO مصرف 10 گرم ژلاتین د ر روز قابل تحمل است و فواید بسیاری برای مفاصل دارد.
    ژله هم حاوی ژلاتین است و به قول دوستمان Madjd انتخاب بین بد و بدتر است و در بین دسرهایی که در مهمانی ها سرو می شود ژله انتخاب بهتری است

در حال نمایش 8 نوشته (از کل 8)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.